Personlig handläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lund
2015-09-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare" (publicerad 2016-08-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Lund,
Malmö,
Eslöv,
Landskrona,
Trelleborg eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och på jobba hos oss
Vi söker ett antal Personliga handläggare till
Avdelningen för sjukförsäkring
Placering Lund
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Personlig handläggare har du ett viktigt uppdrag: Du ger kunderna förutsättningar till överblick och att känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Du hjälper våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och beslutar om rätten till ersättning. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du ger förutsättningar för kund och samarbetspartners att medverka aktivt i processen och har ansvar för hela kundengagemanget. Du medverkar till att kunden återgår i sysselsättning och egen försörjning.
Just nu söker vi personliga handläggare med inriktning sjukpenning/samordning.
Du som arbetar med inriktning sjukpenning/samordning möter kunder som på grund av sjukdom saknar arbetsförmåga. Kunderna har ofta en komplex livssituation och har behov av samordnade rehabiliteringsinsatser. Arbetet innebär att utreda och besluta om kundens rätt till ersättning. Du arbetar rättsäkert och gör effektiva bedömningar som leder till rätt beslut i rätt tid. Ditt arbete präglas av tidiga och aktiva insatser utifrån varje kunds unika situation och behov. I arbetet utreder du behovet av rehabiliterande åtgärder, stödjer kunden i sin kontakt med andra aktörer och skapar förutsättningar för effektiv samverkan. Detta innebär att du leder och samordnar möten. Dina viktigaste externa kontakter är arbetsgivare, Arbetsförmedlingen samt hälso- och sjukvården. I tjänsten ingår många möten tillsammans med kund och samarbetspartners utanför Försäkringskassans kontor.
Som personlig handläggare kommer du att arbeta i team. Teamet ansvarar gemensamt för resultat, planering och fördelning av arbetet. Du kommer också att arbeta med Lean och ständiga förbättringar för att skapa bästa möjliga förutsättningar för kund.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kund och samverkanspartners
• samarbetar effektivt och stödjer kund och samarbetspartners för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga och ett coachande förhållningssätt
• är handlingskraftig
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du:
har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i svåra livssituationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2015-09-28Övrig informationEtt antal tjänster som Personlig handläggare med inriktning sjukpenning/samordning. Tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Cecilia Javelid Wester, 010-118 08 49 eller Maria Brantmark Lennartsson, 010-118 08 42. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen) Karolina Lind, 010-119 75 60. Fackförbundet ST: Johanna Ryderling, 010-119 76 22, Saco-S: Ingmarie Johansson, 010-119 26 37.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 11 oktober 2015 märkt med diarienummer 046620-2015. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2451369
Observera att sista ansökningsdag har passerat.