Personlig handläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gällivare
2014-09-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare" (publicerad 2016-11-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gällivare,
Jokkmokk,
Kiruna,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gällivare,
Jokkmokk,
Kiruna,
Överkalix,
Kalix eller i
hela Sverige Vi söker Personlig handläggare till
Lokalt försäkringscenter i Luleå/Gällivare
en tillsvidaretjänst placeringsort Luleå och ett vikariat placeringsort Gällivare
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och beslutar eller lämnar förslag till beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du ger förutsättningar för kunder och samarbetspartners att medverka aktivt i processen, oftast genom personliga möten och har ansvaret för hela kundengagemanget. Du medverkar till att kunden, om möjligt, ska kunna klara sig själv och sin försörjning.
Just nu söker vi personliga handläggare med inriktning handikappersättning/assistansersättning/vårdbidrag. I rollen som personlig handläggare kan det bli aktuellt för dig att även arbeta med andra inriktningar inom funktionsnedsättning.
När du arbetar med handikappersättning/assistansersättning/vårdbidrag möter du kunder som har en sjukdom eller funktionsnedsättning som gör att de behöver hjälp och/eller har merkostnader på grund av sjukdomen/funktionsnedsättningen under minst ett år framåt. I arbetet utreder du de behov av hjälp och tillsyn som beror på sjukdomen och/eller funktionsnedsättningen. Du möter kunderna i personliga möten, hemma hos kunden eller på annan plats. Du samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du:
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet eller kommun
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor svåra livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2014-09-17Övrig information2 tjänster, 1 tillsvidare placeringsort Luleå och 1 vikariat 12 månader placeringsort Gällivare , heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Johnny Lahti, 010-111 27 12 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Gunilla Dahlin-Mattsson, tel. 010-118 81 85 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Ros-Mari Bladh 010-112 64 77. SACO-S: Anneli Edvinsson 010-111 67 06. Seko: Ann-Charlotte Pagden, 010-113 70 65.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 3 oktober 2014 märkt med diarienummer dnr 042533-2014.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: 042533-2014
FöretagFÖRSÄKRINGSKASSAN
AdressFÖRSÄKRINGSKASSAN
10351 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2000085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.