Personlig assistent till kvinna i Lilla Edet

Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Lilla Edet
2016-11-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent till kvinna i Lilla Edet" (publicerad 2017-01-13) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Lilla Edet, Trollhättan, Orust, Stenungsund, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Lilla Edet, Trollhättan, Orust, Stenungsund, Essunga eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Lilla Edet. Vår kund är en kvinna i 60-årsåldern som är rullstolsburen och behöver en lyhörd och öppen assistent för att kunna kommunicera på ett bra sätt. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta bl a hushållssysslor, personlig omvårdnad, förflyttningar samt att hjälpa kunden att komma ut på aktiviteter. Hon tycker om att komma ut dagligen, åker gärna och shoppar eller tar en promenad om vädret tillåter. Hjälpmedel används vid vissa förflyttningar.

Vi ser gärna sökanden som kan ta eget ansvar och som är initiativtagande. Vi söker dig som är glad, positiv och tycker om att arbeta med människor. Körkort är meriterande då kunden har egen bil som assistenten kör. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Mer information fås vid en eventuell intervju.

Vi söker dig som är intresserad av en schemarad på 65%.

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B-körkort är meriterande.

Arbetstid / Varaktighet: Deltid, 65%, i genomsnitt 26 timmar per vecka. Arbetstid 7.30-16.00 samt 16.00-22.30. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "Så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående.

På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Varaktighet, arbetstid
Dag, kväll och helg. Deltid 65%.

Publiceringsdatum
2016-11-24

Ersättning
Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga tillägg enligt gällande kollektivavtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Odengatan 24c
52146 Falköping

Kontorsadress
Odengatan 24c

Jobbnummer
3179632

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

     

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: