Personlig assistent till kund i Mölndal

Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Göteborg
2013-06-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent till kund i Mölndal" (publicerad 2013-09-09) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.

Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna i 30-årsåldern. Vår kund har en svår neurologisk sjukdom och hon behöver assistans med allt som hör vardagen till. Arbetet innefattar personlig hygien, hjälp med av- och påklädning, hushållsbestyr för att hålla rent och snyggt, sondmatning. Arbetet är förlagt i hennes hem men det förekommer även aktiviteter utanför hemmet. Bredvidgångar görs så att du successivt lär dig dina nya arbetsuppgifter.

För att du ska trivas på denna tjänst bör du vara initiativrik, professionell och väl medveten om innebörden i assistans. I assistans krävs inlevelseförmåga och
lyhördhet för en god kommunikation mellan kunden och dig. Du kommer ha ett övergripande ansvar för kundens behandling och det är av stor vikt att du är
administrativkunnig, talar bra engelska och ser arbetet som långsiktigt.

Personkemin är viktig, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du har en utbildning som är relevant till tjänsten exempelvis
sjukvårdsutbildning eller terapiutbildning samt att du har erfarenhet av arbete inom vården. Du bör vara rökfri och inneha körkort.

På eftermiddagarna arbetar två assistenter och det är viktigt att du fungerar både i grupp och i ensamarbete.

Låter detta intressant? Sök tjänsten idag!

Publiceringsdatum
2013-06-17

Anställningstyp/arbetstider
Arbetstiden är varierande enligt schema, dagtid, kväll samt någon natt per månad.

Ersättning
Fast timlön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Tillträde i september.

Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Arbetstider och omfattning
• , Deltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Thorwaldsson, Kund- och assistentansvarig mia.thorwaldsson@humana.se

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO

Jobbnummer
1584696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: