Personlig assistent i Niemiholm
Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Luleå
2012-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent i Niemiholm" (publicerad 2013-01-28) ⬅️
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker nu medarbetare till ett härligt team i Niemiholm. I första hand behöver vi vikarier som kan arbeta då de ordinarie assistenterna är sjuka eller lediga, men möjlighet till ett varaktigt arbete finns då vi i nuläget ser över en schema ändring. Vår kund är en rullstolsburen kvinna som på de flesta sätt är i behov av assistans. Ditt arbete kommer att bestå av att assistera och delta då kunden tränar, utföra vanligt förekommande sysslor i hemmet såsom matlagning, städning, och handling samt personlig hygien. Du som söker bör vara initiativrik, positiv, kreativ samt ha bra samarbetsförmåga.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.
Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.
Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Publiceringsdatum2012-01-18Arbetstider och omfattning• , Deltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Wreiner Eriksson, Kundansvarig, 0920-440121
FöretagHumana Assistans AB
AdressHumana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 1132445
Observera att sista ansökningsdag har passerat.