Personlig assistent, Extra vid behov, Norrköping

Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Norrköping
2013-04-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent, Extra vid behov, Norrköping" (publicerad 2013-10-25) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder som bor i norra Norrköping.
Vår kund är en man i 60-årsåldern med MS. Du kommer att vara honom behjälplig med det mesta som kan uppkomma i vardagen, exempelvis med personlig omvårdnad och hushållsgöromål.
Tjänsten är som extra vid behov och arbetstiden är förlagd till både morgon och kväll, gäller både vardagar och helger.
Vi söker därför en person som på ett flexibelt sätt kan arbeta mellan dessa tider och som ser detta som ett långvarigt uppdrag.

Vi söker dig som är i 30 årsåldern och uppåt, men alla ansökningar beaktas självklart!
Kunden är i behov av assistenter med olika förmågor.
För att på bästa sätt kunna täcka upp kundens behov är vi intresserade av att veta lite mer om dig redan vid det här skedet.
Beskriv därför gärna i din ansökan t.ex. dina kunskaper om snickeriarbeten, om datorer, matlagning, sömnad osv.
Vi vill gärna veta vad som är utmärkande just för dig i det praktiska, förutom dina egenskaper.
Då vår kund är finsktalande är det av vikt att du förstår och till viss del kan tala finska för att kunna kommunicera med vår kund på ett bra sätt.

Eftersom det kan uppstå behov av assistent med kort varsel, var vänlig och berätta hur flexibel du är.
Du får gärna berätta din nuvarande arbetssituation och hur mycket jobb du önskar dig.
Skriv också hur korta och hur långa pass du kan tänka dig.

Om du har erfarenhet från sjukvård eller assistans skriv gärna kortfattat vad du har haft för arbetsuppgifter och hur stort hjälpbehov människorna har haft
som du har skött om.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.

Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson: Elin Lindberg

Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Publiceringsdatum
2013-04-16

Arbetstider och omfattning
• , Deltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Lindberg, Kund- och assistentansvarig 019-7608664 elin.lindberg@humana.se

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO

Jobbnummer
1524289

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: