Personlig assistent, extra vid behov, Gnesta

Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.

Vi söker nu personliga assistenter som vill jobba hos en av våra kunder i Gnesta. Vår kund är en medelålders rullstolsburen kvinna. Arbetsuppgifterna innebär personlig omvårdnad och att vara behjälplig i hushållet med exempelvis matlagning och städning samt att underlätta vardagliga aktiviteter i livet.

Du som söker ska vara ärlig, ansvarstagande och ha lätt för att samarbeta. Du ska vara lugn och trygg och även lyhörd för kundens behov och vilja. Vi ser helst kvinnliga sökande.

Vi söker assistenter som kan arbeta extra vid ordinarie personals frånvaro och som ser sig arbeta hos vår kund under en längre period. För rätt person kan det finnas möjlighet till schemalagd tid framöver.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.

Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg, även jour nattetid. . Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson: Annelie Öhman

Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Publiceringsdatum
2012-05-22

Arbetstider och omfattning
• , - , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO

Jobbnummer
1250053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: