Personlig assistent Askim, två halvtidstjänster
Assistansia AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistansia AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Assistansia ingår i Humana som är Sveriges största privata assistansanordnare med verksamhet över hela landet och med ca 5000 hel/deltidsanställda. Humana arbetar med personlig assistans för individer med funktionsnedsättningar. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundernas önskemål som styr vårt arbete. Vi sätter människan i centrum, inte funktionsnedsättningen.
Vi söker nu personliga assistenter, två halvtidstjänster, till en av våra kunder i Askim. Vår kund är en rullstolsburen man i 40-årsåldern som behöver personlig assistans för att få sin vardag att fungera.
Arbetet innefattar till stor del hushållssysslor men även hjälp med bland annat personlig hygien. Tjänsterna innebär arbete tidigt på morgonen och vissa sena kvällar. Därav ser vi gärna sökande boende i Askim med omnejd.
Vi söker dig som är glad, professionell och som förstår att respekt är ett nyckelbegrepp inom personlig assistans. Du är initiativrik och engagerad men du har också förmågan att avgöra när du ska vara i 'bakgrunden' och lämna utrymme för privatliv.
En avgörande kvalitet är att du är flexibel och verkligen förstår att arbetet baseras på kundens specifika behov. Personkemin är viktig, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Två halvtidstjänster. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar'.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Sista dag att ansöka är 26 oktober
Tillträde: Enligt överenskommelse omgående
Assistansia AB rekryterar personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser publicerade. Intresset för våra utannonserade tjänster är mycket stort, därför har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon. Var god att observera att vi endast har möjlighet att behandla din ansökan via den externa länken eller på vår webbplats. Ansökningar inskickade med vanlig postgång kommer inte att hanteras.
OBS! Eftersom det är många som söker våra tjänster ska namnet på dina bifogade filer minst innehålla ditt för- och efternamn.
Vi arbetar fortlöpande med rekryteringen vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas och annonsen tas bort innan sista publiceringsdag, så gör din ansökan så fort som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Assistansia AB samt av kunden och dennes anhöriga.
Besök vår hemsida för mer information om Assistansia AB och vad vi kan erbjuda dig.
Publiceringsdatum2011-10-12Arbetstider och omfattning• , Deltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktCandel Webster, Kundansvarig, 031-719 61 08
FöretagAssistansia AB
AdressAssistansia AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 1052774
Observera att sista ansökningsdag har passerat.