Personlig assistent
Assistansia AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistansia AB i Värnamo,
Hylte,
Gislaved,
Vaggeryd,
Ljungby eller i
hela Sverige Vi söker nu en personlig assistent för en tjänst på 50% i Värnamo.
Assistansia ingår i Humana som är Sveriges största privata assistansanordnare med verksamhet över hela landet och med ca 5000 hel/deltidsanställda. Humana arbetar med personlig assistans för individer med funktionsnedsättningar. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundernas önskemål som styr vårt arbete. Vi sätter människan i centrum, inte funktionsnedsättningen.
För kunds räkning söker vi nu en personlig assistent för en tjänst på 50% i Värnamo. Kunden är en man i 60-års ålder som efter att ha drabbats av en stroke hösten 2005 behöver hjälp för att få en väl fungerande vardag.
Du som söker bör vara en kvinna i ålder 45+. Har du erfarenhet av att arbeta som personlig assistent så är detta meriterande, dock inget krav då personkemin avgör. Det är viktigt att du som assistent lyssnar på kundens önskemål men samtidigt behöver du vara initiativrik och se tills å att saker blir gjorda. Kundens intressen är att promenera, gå ut på stan för att äta lunch eller fika och det är en fördel om du som söker delar dessa intressen.
Tjänsten är på ca 20h/v, främst vardagsförmiddagar. En del eftermiddagar eller kvällar kan förekomma vilket gör att vi önskar att du är flexibel.
Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.
Körkort är ett krav, dock finns bil på plats.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Vi arbetar fortlöpande med rekryteringen vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas och annonsen tas bort innan sista publiceringsdag, så gör din ansökan så fort som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Assistansia AB samt av kunden och dennes anhöriga.
Besök vår hemsida för mer information om Assistansia AB och vad vi kan erbjuda dig.
Publiceringsdatum2011-09-13KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
Arbetstid / Varaktighet: 50%, främst vardagsförmiddagar.
TillträdeEnl ö k, dock tidigast mitten på oktober.
ErsättningFast lön
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-17
Assistansia AB rekryterar personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser publicerade. Intresset för våra utannonserade tjänster är mycket stort, därför har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon. Ansökningar inskickade med vanlig postgång kommer inte att hanteras.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktLiza Gärdsell tel dir. 040-602 45 14,
liza.gardsell@assistansia.seFöretagAssistansia AB
AdressAssistansia AB
21137 MALMÖ
KontorsadressStora Nygatan 54
KontaktuppgifterTelefonnummer: 019-209450
Faxnummer: 040-6024501
Jobbnummer 1027805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.