Personlig assistent
Assistansia AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistansia AB i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Assistansia ingår i Humana som är Sveriges största privata assistansanordnare med verksamhet över hela landet och med ca 5000 hel/deltidsanställda. Humana arbetar med personlig assistans för individer med funktionsnedsättningar. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundernas önskemål som styr vårt arbete. Vi sätter människan i centrum, inte funktionsnedsättningen.
Vi söker nu en assistent till en av våra kunder i Mölndal. Kunden är en 13-årig pojke som är rullstolsburen. Han är en pigg, glad och aktiv kille som tycker om musik och simning. Han tycker även att olika språk som isländska, danska och engelska är kul.
Dina arbetsuppgifter kommer innebära att vara ett redskap för kunden i hans vardag. Detta innebär att du kommer att vara behjälplig vid bland annat matintag, personlig hygien och påklädnad.
Du som söker bör vara aktiv, ansvarsfull, stresstålig, ha ett gott tålamod och gärna vara intresserad av språk. Erfarenhet av personlig assistans är ett plus och vi ser gärna att du som söker är mellan 25 till 35 år. Personkemi är viktigt och därför kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper.
Enligt lagen om registerkontroll ska den som anställs för att arbeta med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister. Vid ev. anställning kommer vi därför att begära ett sådant från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Tänk på att polisens handläggningstid är några veckor så beställ gärna ditt utdrag så fort som möjligt så att du har utdraget till hands vid ev. anställning. Du kan använda utdraget flera gånger när du söker arbete.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Körkort: B körkort fordras. Tillgång till egen bil är ett plus.
Arbetstid / Varaktighet: Varannan helg 6-8 timmar samt tre dagar i veckan. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Monika Popiel
Assistansia AB rekryterar personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser publicerade. Intresset för våra utannonserade tjänster är mycket stort, därför har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon. Var god att observera att vi endast har möjlighet att behandla din ansökan via den externa länken eller på vår webbplats. Ansökningar inskickade med vanlig postgång kommer inte att hanteras.
OBS! Eftersom det är många som söker våra tjänster ska namnet på dina bifogade filer minst innehålla ditt för- och efternamn.
Vi arbetar fortlöpande med rekryteringen vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas och annonsen tas bort innan sista publiceringsdag, så gör din ansökan så fort som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Assistansia AB samt av kunden och dennes anhöriga.
Besök vår hemsida för mer information om Assistansia AB och vad vi kan erbjuda dig.
Publiceringsdatum2011-03-31Arbetstider och omfattning• , - , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktM P, ., .
FöretagAssistansia AB
AdressAssistansia AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 890733
Observera att sista ansökningsdag har passerat.