Personlig assistent

Assistansia AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Karlstad
2011-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent" (publicerad 2011-04-08) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assistansia AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kristinehamn eller i hela Sverige

Assistansia ingår i Humana som är Sveriges största privata assistansanordnare med verksamhet över hela landet och med ca 5000 hel/deltidsanställda. Humana arbetar med personlig assistans för individer med funktionsnedsättningar. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundernas önskemål som styr vårt arbete. Vi sätter människan i centrum, inte funktionsnedsättningen.
Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Karlstad. Vår kund är en rullstollsburen kvinna på 23 år som enbart förstår sitt modersmål serbiska. Det är därför viktigt att du som söker behärskar det serbiska språket väl. Vi ser även att du har utbildning inom vård, god kännedom om den serbiska kulturen samt kan laga serbisk husmanskost. Vår kund gör ibland resor till Serbien och därför är det även viktigt att du som söker har möjlighet att vara borta från Sverige under en längre period. Vi söker framförallt en kvinna i 35 årsåldern men alla ansökningar beaktas självklart. Personlig lämplighet är det viktigaste kriteriet!
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Körkort: B körkort är ett krav och tillgång till egen bil är en fördel.
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll, natt och helg. Anställningen är en 'så länge uppdraget vara' och tjänsten är ca 150 timmar/mån.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Maria Juhlin
Assistansia AB rekryterar personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser publicerade. Intresset för våra utannonserade tjänster är mycket stort, därför har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon. Var god att observera att vi endast har möjlighet att behandla din ansökan via den externa länken eller på vår webbplats. Ansökningar inskickade med vanlig postgång kommer inte att hanteras.
OBS! Eftersom det är många som söker våra tjänster ska namnet på dina bifogade filer minst innehålla ditt för- och efternamn.
Vi arbetar fortlöpande med rekryteringen vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas och annonsen tas bort innan sista publiceringsdag, så gör din ansökan så fort som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Assistansia AB samt av kunden och dennes anhöriga.
Besök vår hemsida för mer information om Assistansia AB och vad vi kan erbjuda dig.

Publiceringsdatum
2011-02-24

Arbetstider och omfattning
• , Deltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Assistansia AB

Adress
Assistansia AB
Box 184
70143 ÖREBRO

Jobbnummer
859605

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assistansia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assistansia AB: