Personlig assistent
Enkv Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Lerum
2025-02-13
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enkv Assistans AB i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Om tjänsten:
Vi söker en erfaren och trygg personlig assistent till en 26-årig tjej i Gråbo. Du har en naturlig omsorgsförmåga, ser det där lilla extra och är på en stabil plats i livet. Du vågar ta initiativ och skapar en trygg, meningsfull vardag för henne. Din erfarenhet gör att du kan hantera både planerade och oväntade situationer med lugn och professionalism.
Vår uppdragsgivare har ett omfattande vårdbehov och behöver assistans dygnet runt, inklusive dubbelbemanning. Trots att hon inte talar, förstår hon allt och kommunicerar med hjälpmedel. Som assistent spelar du en nyckelroll i hennes vardag och hjälper henne att vara delaktig både personligt och socialt. Tidigare erfarenhet av personlig assistans eller utbildning som undersköterska är särskilt meriterande och kan vara avgörande för att kunna ge det stöd och den omsorg som krävs.
Tjänsten avser 80% fast schemarad med arbetstider under dag, kväll samt helg.
Vem är du?
Du är en trygg och pålitlig person med ett genuint engagemang för att hjälpa andra. Med en positiv inställning och initiativförmåga ser du vad som behövs och skapar en meningsfull och säker vardag för vår uppdragsgivare.
Stabil och ansvarsfull - du hanterar både planerade och oväntade situationer med lugn och trygghet. Fysisk och flexibel - du har god kroppsstyrka och kan assistera vid förflyttningar. Erfarenhet eller intresse av alternativ kommunikation - meriterande men inget krav. Engagerad och lyhörd - du ser detaljerna som gör skillnad i vardagen. Personlig kemi och humor - viktigt för en god arbetsrelation. Rökfri - för en hälsosam arbetsmiljö.
Publiceringsdatum2025-02-13ArbetsuppgifterSom assistent spelar du en central roll i hennes vardag och möjliggör hennes delaktighet både personligt och socialt. Ditt arbete innebär att:
Stödja vid förflyttningar, måltider och personlig hygien. Hjälpa till med träningsövningar och dagliga aktiviteter. Hantera medicinska hjälpmedel (slemsug, hostmaskin, inhalator etc). Använda och förstå alternativa kommunikationsverktyg.
Omfattning:
Tjänsten är på 80 % med ett rullande schema som inkluderar dag-, kvälls- och helgpass. Inför start erbjuds introduktionspass som timanställd för att du ska känna dig trygg i din roll. För en fast schemarad behöver du vara ansvarsfull, självständig och flexibel. Under inskolningen är det viktigt att du visar engagemang, tar initiativ och vill utvecklas för att senare kunna arbeta mer självständigt.
Vad erbjuder vi dig?
Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb - det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du:
Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen.
Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team.
Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal.
Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst.
Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull.
Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här!
Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor
Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig.
ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs.
Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID.
För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här.
Tillträde: Omgående.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning.
Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Enkv Assistans AB (org.nr 556626-1854),
https://www.enkv.se Arbetsplats Enkv Assistans AB
Jobbnummer 9163291