Personlig assistent

Skinnskattebergs Kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Skinnskatteberg
2024-10-25


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Skinnskatteberg, Fagersta, Norberg, Surahammar, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skinnskattebergs Kommun i Skinnskatteberg, Örebro eller i hela Sverige

Upptäck Skinnskattebergs kommun - där arbetsliv och livskvalitet går hand i hand!

Skinnskattebergs kommun - där historiens djup möter framtidens möjligheter och där karriären utvecklas i en sammanhållen och mångfacetterad miljö. Vi är stolta över att kunna erbjuda förmåner till våra blivande medarbetare, som till exempel möjlighet till semesterväxling och friskvårdsbidrag. Som en tillåtande organisation, uppmuntrar vi till stort eget ansvar och möjligheten att utvecklas både personligt och professionellt.

Här i hjärtat av Bergslagen finner du inte bara en arbetsplats, utan en levande gemenskap där varje individ spelar en avgörande roll. Utforska vårt rika kulturarv och låt dig inspireras av den naturliga skönheten som omger oss. Skinnskattebergs kommun erbjuder en perfekt balans mellan en fullstor verksamhet i ett litet format och en livsstil där lugnet i våra skogar och sjöar ger en känsla av harmoni och tillhörighet.

Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, vilket innebär att kunskaper i det finska språket är meriterande och ger dig en extra fördel i din karriär hos oss.

Sök Sveriges viktigaste jobb och bli en del av vår gemenskap här i Skinnskattebergs kommun! Tillsammans kan vi göra skillnad och forma en framtid där varje individ är betydelsefull.Verksamheten
Vi söker personliga assistenter till en man som tycker om att röra sig ute och är intresserad av maskiner. Stödanvändaren samtalar gärna och har mycket humor. Personen bor utanför Skinnskatteberg tillsammans med sin familj. Det finns tillgång till bil och goda möjligheter för aktiviteter. Lyft förekommer vid förflyttningar och då finns hjälpmedel tillhands.

Publiceringsdatum
2024-10-25

Dina arbetsuppgifter
Planera och utföra aktiviteter tillsammans med stödanvändaren, hjälpa till med de dagliga rutinerna som till exempel i förekommande hushållssysslor.
Du kommer också att assistera vid personlig hygien, vid av- och påklädning samt vid måltider.

Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet eller utbildning är meriterande men rätt personlighet väger tyngst i vår rekryteringsprocess. Ditt arbete som personlig assistent är så mycket mer än bara ett jobb, det är en möjlighet att göra en betydande skillnad för en annan människa. Körkort B är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Du är trygg, stabil, har självinsikt och är självständig. Du skiljer på det personliga och det professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och har förmågan att sätta dig in i någon annanans perspektiv eller situation.

Anställningstyp/arbetstider
Tjänsterna är på 66% och tillsvidare. Arbetstid dag, kväll och helg. Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Övrig information
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Skinnskattebergs kommun (org.nr 212000-2023), http://www.skinnskatteberg.se

Kontakt
Chef Individ och familjeomsorg
Xhemail Haradinaj
xhemajl.haradinaj@skinnskatteberg.se
0222- 51 56 23

Jobbnummer
8977518


Prenumerera på jobb från Skinnskattebergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skinnskattebergs Kommun: