Personlig assistent

Torehammar Consulting & Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Kil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Kil, Forshaga, Karlstad, Grums, Hammarö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Torehammar Consulting & Assistans AB i Kil, Borås, Svenljunga eller i hela Sverige

Om företaget:
Vi driver ett assistansbolag som inriktar sig på vad brukaren har för behov och önskemål. Genom en gemensamma planering lyssnar vi på dina önskemål och behov och skapar assistansen utefter det.
Vi värnar om att brukaren står i centrum och så mycket det går, påverkar vardag och helg samt aktiviteter, sysselsättning och personliga behov. Hos oss är brukaren chef och med samtal skapar vi en arbetsbeskrivning som personliga assistenter kan efterleva och verka efter bästa möjliga förmåga.
Aktiviteter och sysselsättning är viktiga delar i livet så även för oss som assistansbolag, vi stöttar brukaren till en aktiv vardag och fritid efter behov och önskemål.
Kompetens och trygghet
Att arbetet med brukarens grundläggande behov sker enligt de lagar och regler som finns är för oss en självklarhet, kompetenta utbildade personliga assistenter är en självklarhet hos oss i företaget. Schema och planering för brukarens bästa och personliga assistenter.
Företaget ombesörjer all administration, löner, avtal, ansökningar, juridisk rådgivning och stabil öppen ekonomisk redovisning. Om brukaren önskar rekryterar vi nya personliga assistenter i samråd med brukaren. Vi ser att 85 % av schablonen från Försäkringskassan återgår till brukaren och personliga assistenter.
För att skapa din speciella assistans så erbjuder vi en mängd olika varianter för att du som brukare skall få en trygg och bra ekonomi, rådgivning, administrativ hjälp och aktiviteter enligt överenskommet avtal.

Personlig Assistans
Personlig assistans är en mycket fin reform som inte många andra länder kan erbjuda personer med funktionsnedsättning. Därför anser vi att brukaren skall ha eller få löpande kunskap inom reformen personlig assistans. Ju mer man vet och kan om reformen ju mer kan man vara med och påverka för ett bättre liv för personer med funktionsnedsättning.
Företaget arbetar för brukarens önskemål och behov och vi ser att arbetet vi tillsammans skall göra är att utvecklas och skapa bra förutsättningar och livskvalitet för brukaren och personliga assistenter som finns i assistansen.
Mångfald
Vi är ett mångkulturellt företag som har brukare och personliga assistenter från världens alla hörn, vi gör inte skillnad på människor utan ser allas lika värde som en naturlig del i arbete och vardag.
Vi har i dag medarbetare som kan stötta dig som pratar: Arabiska, Somaliska, Tigrinja, Dari, Persiska
Detta gör att din assistans blir än mer tryggare och innehållsrik.

Vi söker extra personal till en brukare i Kil.

Personlighet: Vi söker dig som är glad, trygg och påhittig med massor av energi.

Fördelar: Om du tidigare arbetat med LSS och har körkort.

Beskrivning av brukaren: En glad tjej som har stort intresse till musik och träning, gillar att diskutera och vara social.
Önskar att du som assistent är med och planerar träning, inköp och aktiviteter.
Brukaren har hund, bor i villa som är utrustad med tekniska hjälpmedel.
Brukaren har körkort och anpassad egen bil.

Företaget tillämpar kollektivavtal enligt Kommunal.

Arbetsuppgifter: Städ, matlagning, inköp. Träning, sociala aktiviteter, stötta med olika administrativa arbetsuppgifter. Intim hygien, på och avklädning, förflyttningar.

Nu läge:
Anställningsprocess: Du som är intresserad skickar din ansökan med CV till fredriktorehammar@hotmail.com
Vi önskar din ansökan senast sista mars 2017. Brukare och företag väljer ut 4 kandidater som kallas till personlig intervju hos brukaren.
Om du blir antagen kommer inskolning ske i en vecka efter detta tas beslut om anställning.
Mål: Att brukaren har en till två vikarier klara till 1 april 2017.

Varaktighet, arbetstid
Måndag till fredag, helger vid behov Anställningsform:Timanställning vid behov/schemarad Vikariera vid behov om ordinarie personal är sjuk el ledig. Vi önskar även att du som söker kan arbeta vecka 28-31 då ordinarie har semester. Mer tid ev hösten 2017

Publiceringsdatum
2017-03-07

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-31

Kontakt
fredriktorehammar@hotmail.com

Företag
Torehammar Consulting & Assistans AB

Adress
Torehammar Consulting & Assistans AB
45932 Ljungskile
45932 LJUNGSKILE

Kontorsadress
Dillvägen 15

Jobbnummer
3359489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Torehammar Consulting & Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Torehammar Consulting & Assistans AB: