Personlig assistent
Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Fagersta
2012-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent" (publicerad 2014-10-15) ⬅️
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.
Jag, en rörelsehindrad äldre kvinna bosatt i Fagersta, söker omgående en personlig assistent att arbeta extra vid behov hos mig. Du kommer att hjälpa mig med det mesta som uppkommer i vardagen, exempelvis matlagning, förflyttningar, personlig hygien och allmänna hushållsgöromål.
Du som söker skall vara en glad och pigg kvinna i 40-årsåldern. Då mycket lyft förekommer är det viktigt att du har god fysik och kunskaper i förflyttningsteknik. En hund finns i hushållet så du kan inte vara allergisk eller hundrädd. Jag lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hoppas att vi kan ha det trevligt tillsammans. Har du B-körkort så är det meriterande.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: Arbete extra vid behov. Dagtid under vardagar.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.
Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.
Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Publiceringsdatum2012-12-06Arbetstider och omfattning• , - , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVeronica Antonsson, KA 019-760 86 12
FöretagHumana Assistans AB
AdressHumana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 1410383
Observera att sista ansökningsdag har passerat.