Personalspecialist till Nerikes Brandkår
Helena Fiedler Consulting AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helena Fiedler Consulting AB i Örebro,
Lindesberg,
Karlskoga,
Laxå,
Stockholm eller i
hela Sverige Personalspecialist till Nerikes Brandkår
Nerikes Brandkår har bedrivit verksamhet sedan slutet av 1800-talet och har en lång tradition av service till allmänheten. Vi värnar om vår tradition och vårt uppdrag i samhället.
Nerikes Brandkår är numera ett kommunalförbund där kommunerna Askersund, Hallsberg, Kumla, Laxå, Lekeberg, Lindesberg, Nora och Örebro samverkar om gemensam räddningstjänst och olycksförebyggande verksamhet. Personalstyrkan uppgår till närmare 500, fördelat på Räddningstjänstpersonal i beredskap, heltidspersonal (dagtid och utryckning) samt vikarier och räddningsvärn.
Nerikes Brandkår står nu inför stora pensionsavgångar inom de närmaste åren och är inne i en spännande förändringsprocess. Vi utvecklar vår verksamhet för att möta samhällets behov och en viktig del i arbetet är att utveckla verksamhet och medarbetare utifrån vår vision och värdegrund.
Publiceringsdatum2015-06-23Dina arbetsuppgifterSom personalspecialist ansvarar du för planering och genomförande, samt uppföljning och utvärdering av förbundets operativa personalarbete. Du en viktig del i utvecklingen av personalarbetet och i stödet till våra chefer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
• Arbetsrätt, förhandling och det övergripande samverkansarbetet
• Systematiskt arbetsmiljöarbete
• Kompetensförsörjning och rekrytering
• Ta fram, implementera och följa upp styrdokument inom
personalområdet
• Kompetensutveckling för chefer och medarbetare
• Samordning för vår kamratstödsorganisation
KvalifikationerDu har akademisk utbildning inom PA-området och flera års erfarenhet av kvalificerat, självständigt personalarbete. Du är väl förtrogen med lag och avtal inom det arbetsrättsliga området, samt relevant lagstiftning inom kommunal verksamhet. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Som personalspecialist hos oss utgör du expertisen i de arbetsrättsliga frågorna varför vi gärna ser att du har fördjupad kunskap och erfarenhet i ämnet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av utredningsarbete och ett aktivt förändringsarbete.
Vi är en liten administrativ organisation och stöttar varandra i vissa frågor. Det kommer att ingå i dina uppgifter att stötta vår löneadministratör varför det är meriterande om du har erfarenhet av lönehantering. Du har erfarenhet av att arbeta med administrativa IT-baserade stödsystem.
Vi ser det som värdefullt om du har med dig arbetslivserfarenheter från andra branscher och organisationer.
Du har lätt att samarbeta och har ett coachande förhållningssätt i ditt sätt att arbeta och en uttalad vilja att vidareutveckla verksamheten. Du är strukturerad och driven. Som person är du ansvarfull och har hög integritet. Du är van att arbeta självständigt och på egna initiativ.
Du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga och lätt för att skapa förtroendefulla kontakter. Du har förmågan att kunna arbeta både strategiskt och operativt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Din placeringsort är Örebro.
Du visar ditt intresse för tjänsten genom att skicka din ansöka till
cv@oakconsulting.se ,
gärna så snart som möjligt dock senast den 19 augusti.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Maria Roseen, 0702-590507 eller Helena Fiedler, 070-5919033. Rekryteringskonsulter på Oak Consulting.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: Personalspecialist
FöretagHELENA FIEDLER CONSULTING AB
AdressHELENA FIEDLER CONSULTING AB
ERIK ROSENBERGS VÄG 18
70285 ÖREBRO
KontorsadressERIK ROSENBERGS VÄG 18
ÖREBRO
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0702-705282
Jobbnummer 2355917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.