Personalspecialist med ansvar för Comp & Ben

SBC / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SBC i Stockholm, Järfälla, Uppsala, Västerås, Sundsvall eller i hela Sverige

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar och bostadsrättshavare ". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har kontor på sex orter runt om i landet med totalt cirka 320 anställda. 2016 var koncernens intäkter 431 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.
SBC ERBJUDER
Vi erbjuder dig ett intressant arbete i ett gott arbetsklimat och med engagerade medarbetare. SBC eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare som månar om att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som vill ingå i ett trevligt HR-team och bidra till fortsatt utveckling av SBC-kulturen.
Tyngdpunkten i tjänsten är att utveckla och driva frågor kopplat till lönebildning, förmåner, löneförhandlingar, pensioner, personalekonomi och uppföljning. Du blir ansvarig för kontakten och kravställare gentemot det företag som sköter våra löner för att säkerställa bolagets löneutbetalningar. Det innebär bland annat kontroller av exempelvis lönefilen och att sammanställa underlag om nyanställningar, tjänstledighet etc. SBC har både tjänstemän-och kollektivanställda och verkar inom avtalsområdet FASTIGO-Unionen, Ledarna, Akademikerförbunden och FASTIGO-Fastighetsanställdas förbund. Beroende på intresse har du möjlighet at påverka tjänstens innehåll inom HR-området.
Arbetet innefattar i korthet:
• Lönestatistik vilket inkluderar benchmark
• Ansvar för pensions- och försäkringsfrågor
• Ansvar för och driva lönerevision, inklusive förhandlingar
• Nyckeltal för HR
• Säkerställa att rätt lön utbetalas
• Olika HR-processer
Du kommer rapporterar till HR-chefen och tillhöra HR-teamet samtidigt som du arbetar på uppdrag av chefer på alla våra sex kontor i Sverige. Det innebär resor i tjänsten.

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning. Du har minst har 2-3 års arbetslivserfarenhet inom lön/HR. Du ska ha intresse för Comp & Ben men gilla att arbeta brett inom hela HR-området. Du är insatt i både lönerelaterade frågor såväl som hantering av förmåner inklusive pension och försäkringar.
Som person tar du initiativ, arbetar självständigt och har god samarbetsförmåga. För att lyckas i tjänsten är du lyhörd, relationsskapande, serviceinriktad och har hög integritet. Du har förmåga att lyssna in verksamhetens behov och har ett konsultativt arbetssätt. Du är vidare strukturerad, kvalitetsmedveten och ansvarstagande.
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare med inledande provanställning om 6 månader

Publiceringsdatum
2017-05-10

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SBC

Adress
SBC
Västgötagatan 5
11827 Stockholm

Kontorsadress
Västgötagatan 5

Jobbnummer
3490336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SBC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SBC: