Personalspecialist inriktning rekrytering
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.
Vi behöver nu förstärkning inom rekrytering, som är ett av våra mest prioriterade områden, och söker därför en ny kollega. Vi erbjuder en variationsrik tjänst i ett team av kunniga och hjälpsamma kollegor på en mycket intressant och dynamisk arbetsplats mitt i samhällsdebatten.
Tjänsten är placerad på personalenheten, som ingår i avdelningen för verksamhetstöd. Enheten, som består av tio medarbetare, samordnar och utvecklar myndighetens arbetsgivarpolitik och hanterar bland annat frågor gällande kompetensförsörjning, arbetsrätt, arbetsmiljö, lönebildning, löneadministration, samverkan och mångfald.
Vi söker dig som vill
• stötta våra chefer i hela rekryteringsprocessen vilket innebär allt från att definiera rollen till att utfärda anställningsbevis
• utforma och publicera annonser i lämpliga kanaler, stötta i urvalsprocessen, boka intervjuer, genomföra intervjuer tillsammans med rekryterande chef och ringa referenser
• vid chefsrekryteringar ansvara för second opinion och återkoppling av tester och djupintervjuer
• hålla dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och bidra med din kompetens till andra
Kvalifikationskrav
• Akademisk examen, PA-programmet eller motsvarande
• Flerårig erfarenhet av att självständigt ansvara för hela rekryteringsprocessen
• Erfarenhet av att rekrytera chefer och specialister till kunskapsintensiva organisationer
• Van vid att driva många parallella rekryteringsprocesser samtidigt
• God erfarenhet av att ha arbetat med kompetensbaserad rekrytering
• Erfarenhet av olika sorters rekryteringssystem
Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och god samarbetsförmåga samt är van vid att arbeta självständigt. Då tjänsten innebär att du ansvarar för flera parallella rekryteringsärenden behöver du vara handlingskraftig, flexibel och strukturerad.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet från rekryteringssystemet ReachMee
• erfarenhet från statlig myndighet
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med start snarast och med sex månaders provanställning. Din tjänstetitel är personalspecialist med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund - saklig, handlingskraftig, trovärdig - hittar du på
www.socialstyrelsen.se.Väkommen med din formella ansökan i form av CV och personligt brev senast den 18 april 2017. Ansök via vår hemsida
www.socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-9194/2017. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Publiceringsdatum2017-03-24KontaktCamilla Lundberg
personalchef
075-247 40 74
Gerd Lundberg
personalspecialist
075-247 39 77
Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
106 30
10630 Stockholm
Kontorsadress106 30
Jobbnummer 3397307
Observera att sista ansökningsdag har passerat.