Personalspecialist inom arbetsrätt
Trollhättans Stad / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan,
Vänersborg,
Alingsås eller i
hela Sverige Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi över 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.
Är du en person som brinner för utveckling, har ett starkt eget driv och en förmåga att ta dig i mål? Att vara anställd inom Trollhättans Stad innebär utrymme för innovativt tänkande och plats för framtiden.
Det innebär att ha ett av Sveriges viktigaste jobb där ditt arbete gör skillnad i andra människors vardag. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Är detta något som inspirerar dig? Vi söker nu en personalspecialist till vår personalavdelning för att stärka upp vårt team med kompetens inom arbetsrätt.
Om verksamheten
Du kommer att tillhöra vårt personalkontor där det i dagsläget arbetar 35 medarbetare uppdelat på tre avdelningar bestående av vår personalavdelning, löneavdelningen samt företagshälsovård. Personalkontoret är centralt placerade i stadshuset, 10 minuter i från centralstationen med 35 minuters resväg med tåg från Göteborg. På personalavdelningen arbetar du tillsammans med kollegor inom områdena arbetsrätt, hälsa och arbetsmiljö, rehabilitering och kompetensförsörjning.
Arbetet och dess utmaningar
Den största delen av din tid kommer du att fungera som ett konsultativt stöd till cheferna i arbetsrätt- och lönebildningsfrågor. Det kan handla om råd utifrån lagstiftning och kollektivavtal eller stöd i en förhandling vilket gör att du behöver känna dig trygg i arbetsgivarrollen. Du kommer också att ha ansvar för lönekartläggningen samt ha stor del i löneöversynen. På uppdrag av våra politiker tar du fram underlag exempelvis statistik, inför deras beslut i personalpolitiska frågor. Du kommer bygga många relationer vilket ställer krav på att du har en förmåga att samarbeta med många människor på olika nivåer och funktioner.
Arbetet förutsätter eget ansvar för planering och utförande av arbetet.
För att lyckas i rollen behöver du därför initiativförmåga samt ett driv att utvecklas och slutligen en systematik som säkerställer att vi når våra mål. I rollen som personalspecialist med inriktning arbetsrätt och lönebildning kommer du att arbeta tillsammans med två kollegor inom arbetsrätt, dessutom kommer du att ha ett nära samarbete tillsammans med andra specialistområden inom personalkontoret.
Publiceringsdatum2017-03-17Kvalifikationer Du är utbildad personalvetare eller har en annan utbildning och kompetens som arbetsgivaren prövar likvärdig för arbetet.
Erfarenhet av personalarbete inom det arbetsrättsliga området samt erfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande.
Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper inom Officepaketet. Du ser IT-verktyg som en naturlig del i din vardag.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast Lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-09
Ange följande referens när du ansöker: 2017/142
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Jagntoft, Förhandlingschef 0520-49 78 43
FöretagTrollhättans Stad
AdressTrollhättans Stad
Gärdhemsvägen 9
46132 Trollhättan
KontorsadressGärdhemsvägen 9
Jobbnummer 3382004
Observera att sista ansökningsdag har passerat.