Personalspecialist - Älmhults kommun - Administratörsjobb i Älmhult
Personalspecialist
Älmhults kommun / Administratörsjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Östra-Göinge
Visa alla jobb hos Älmhults kommun i Älmhult

Vi som arbetar inom kommunen finns där människor finns. Vi gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi bidrar till människors livskvalitet. Varje dag. Därför tycker vi att vi har Sveriges viktigaste jobb.

Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö, att det byggs hus, att det finns ett rikt kultur- och fritidsliv och att människor får en god och trygg omsorg på äldre dar. Och mycket mer.

Som anställd på Älmhults kommun kommer du att vara med och göra skillnad. Det finns många intressanta och utvecklande jobb hos oss. Som arbetsgivare har vi högt satta mål för vår arbetsmiljö. Vi vill ha medarbetare som trivs och utvecklas själva och som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. Älmhults kommun befinner sig i ett intressant utvecklingsskede och har dessutom en befolkning som växer, vilket förutsätter medarbetare som är positivt inställda till förändringsarbete.

I Älmhult kan du kombinera den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär och ett globalt näringsliv. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta. Med goda kommunikationer är det också lätt att pendla.

Publiceringsdatum
2016-04-21

Arbetsuppgifter
Vi har en kommunövergripande personalenhet med personalspecialister, lönespecialister och en personalchef som ansvarar för personalfrågorna i hela kommunen. Du blir en av de fyra personalspecialisterna och kommer att jobba både strategiskt övergripande och operativt nära förvaltningarna. Tjänsten innehåller en spännande bredd eftersom du kommer att vara bollplank åt cheferna inom samtliga personalområden. Det handlar om kompetensförsörjning, hållbart arbetsliv och lönebildning för att ta några exempel. Som personalspecialist jobbar du riktat mot en stor eller flera små förvaltningar. Du har också egna utvecklingsområden där du ansvarar för omvärldsbevakning och utveckling av nya metoder. Vi utvecklar ständigt vårt arbetssätt och omprövar processer och ståndpunkter. Vi kommer att diskutera fördelning av arbetsuppgifter utifrån hur gruppens samlade kompetens ser ut efter genomförd rekrytering.

Kvalifikationer
Du har personalvetarexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du arbetat inom personalområdet tidigare och har erfarenhet av utvecklingsarbete inom området. Du måste ha intresse för både utveckling och operativt arbete. Du är bekväm med att hålla i utbildningar och har erfarenhet av att ta fram informationstexter och beslutsunderlag. Du är initiativrik, lösningsfokuserad och kommunikativ. Eftersom Älmhult har en internationell skola är det en fördel om du behärskar engelska i tal och skrift. Det är bra om du är orienterad i de lagar och avtal som gäller inom det kommunala området. Om du har erfarenhet av att använda och har licens i något testverktyg som kan användas vid rekrytering är det meriterande.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flextidsavtal finns Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-08-30 Eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-15
Ange följande referens när du ansöker: A564306
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingela Hjelte, Personalchef 0476-55355 ingela.hjelte@almhult.se

Facklig kontakt
Anton Härder, Vision 0476-55057 anton.harder@almhult.se
Ann-Christina Karlberg, SSR 0476-55536 ann-christina.karlberg@almhult.se

Företag
Älmhults kommun

Adress
Älmhults kommun
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2797845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun: