Personalspecialist - arbetsrätt

Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Socialstyrelsen har ca 1 000 anställda, varav drygt 450 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet.
Personalenheten består i dagsläget av ett tiotal medarbetare och ingår i den administrativa avdelningen. Administrativa avdelningen utgörs idag av fem enheter; ekonomi, personal, service, IT och registratur.

Publiceringsdatum
2010-01-29

Dina arbetsuppgifter
Som personalspecialist kommer du att ha en konsultativ roll och stödja Socialstyrelsens chefer i samtliga personalrelaterade frågor vilket bl a innefattar rekrytering, lönesättning, rehabilitering, mångfald, arbetsrätt och arbetsmiljö. Utöver det generella personalarbetet kommer du ha särskilt ansvar för arbetsrättsliga frågor. Arbetsuppgifterna är både av utvecklingsinriktad och administrativ karaktär.

Bakgrund
Vi söker en personalspecialist med erfarenhet av arbete från flera av ovan nämnda områden. För tjänsten gäller att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Goda kunskaper i arbetsrättsliga frågor är meriterande.
Som person är du strukturerad, självgående, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är van att arbeta i ett högt tempo och har ett konsultativt förhållningssätt. Du har goda kunskaper i Microsoft Office, god administrativ förmåga och är bra på att kommunicera. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb med många trevliga och kunniga medarbetare!
Välkommen med din ansökan märkt ”dnr 2507/2010” senast den 8 februari 2010. Sök tjänsten via vår webbplats www.socialstyrelsen.se. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-02-08
Sök tjänsten via vår webbplats www.socialstyrelsen.se
Ange följande referens när du ansöker: dnr 2507/2010

Kontakt
Tomas Hedlund, Administrativ chef, 075-247 30 70
Sophia Andersson, Personalspecialist, 075-247 30 63

Facklig kontakt
Maria Carneland, ST-SoS, 075-247 45 02
Mona-Lisa Dahlberg, SACO-SoS, 075-247 41 16
Britta Unneby, Vårdförbundet, 075-247 43 35

Företag
SOCIALSTYRELSEN

Adress
SOCIALSTYRELSEN
Socialstyrelsen
10630 Stockholm

Kontorsadress
Rålambsvägen 3
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 075-247 30 00

Jobbnummer
576080

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: