Personalsekreterare

Åmåls kommun / Administratörsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Kommunstyrelseförvaltningen söker

Personalsekreterare

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 800 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.

Anställningsvillkor
Visstidsanställning (vikariat) 100 % under perioden 2017-10-01 till och med 2018-11-30. Vikariatet kan komma att förlängas.

Placering
Din placering är för närvarande vid personal- och löneenheten inom kommunstyrelseförvaltningen där ni är tre medarbetare inom HR- delen och tre medarbetare inom lönedelen. Inom enheten finns också rehabkoordinatior och personalekonom samt en praktikant. Närmaste chef är personalchefen.

Dina arbetsuppgifter
Hos Åmåls kommun är HR-uppdraget att attrahera, utveckla och behålla duktiga och drivna medarbetare där processerna för uppdragen har sin utgångspunkt i våra värdeord Genuin, Omtänksam, Aktiv och Modig. Du kommer i ditt uppdrag att fokusera på att driva och utveckla arbetsgivarvarumärket där du ansvarar för arbetsmarknadsmässor, introduktionsprogram, employer branding och andra strategiska frågor inom HR-områdets verksamhetsutveckling. I dina operativa delar av uppdraget arbetar du konsultativt gentemot chefer i lag- och avtalstolkning, arbetsmiljöfrågor och rehabilitering. Du kommer också att medverka aktivt i rekryteringar, lokala förhandlingar och samverkansgrupper, samt informations- och utbildningsaktiviteter inom HR-området.

Din kompetens
• Du har högskoleexamen med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Du har minst 2 års erfarenhet av att arbeta med arbetsrätt, avtalstolkning och förhandlingar
• Du har erfarenhet av att strategisk marknadsföring av arbetsgivarvarumärke
• Erfarenhet av strategiskt HR och personalarbete
• Goda kunskaper som användare av IT-verktyg så som Microsoft Office
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper inom databaserade system för personalinformation.

Anställningen förutsätter att du har B-körkort.

Meriterande
• Det är meriterande om du har ansvarat för och drivit projekt

Dina personliga egenskaper
För att du ska trivas med uppdraget är du självständig, duktig på samarbete och har förmåga att vara lyhörd för de behov som finns i verksamheterna som du konsultar gentemot. Du är också strukturerad och har en god analytisk förmåga och tycker om att driva arbetsrättsliga processer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Information
Personalchef, Per Ljungberg telefon 0532-170 30
Personalsekreterare, Frida Johansson telefon 0532-171 76
Vision, Jerry Saxin telefon 0532-173 15
SSR, Irene Karlsson telefon 0532-171 37

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen söndagen den 20 augusti 2017. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Klicka på denna länk för att göra din ansökan" på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Publiceringsdatum
2017-07-18

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: KS 2017/340
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Personalchef Per Ljungberg 0532-17030
personalsekreterare Frida Johansson 0532-17176

Företag
Åmåls kommun

Adress
Åmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Kungsgatan 26

Jobbnummer
3609311

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: