Personalsekreterare
Karlstads kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Karlstad Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. På förvaltningen arbetar omkring 2 000 medarbetare inom vårdboende, hemvård, funktionsstöd, samt på vårt biståndskontor.
Personalstaben är en del av vård- och omsorgsförvaltningens centrala stab, idag är vi tre personalsekreterare, en personaladministratör, en personal/utredningssekreterare och fyra löneadministratörer. För att utveckla vårt verksamhetsnära professionella chefsstöd inom HR-området för förvaltningens samtliga verksamheter behöver vi utöka med ytterligare en personalsekreterare. Tillsammans med övriga enheter arbetar vi för att förvaltningen ska vara en attraktiv arbetsgivare.
Personalstaben arbetar med värdeskapande HR som ska leda till ett lärande, bidra till utveckling i verksamheten och förbättrad kvalitet för de människor vi är till för. Nu söker vi dig som vill bidra med dina kunskaper och erfarenheter i det fortsatta arbetet.
Publiceringsdatum2016-11-23ArbetsuppgifterSom personalsekreterare hos oss är du ett professionellt, konsultativt chefsstöd inom flera viktiga områden exempelvis arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, ledar- och verksamhetsutveckling, kompetensförsörjning och lönebildning. För att kunna medverka till fortsatt lärande och utveckling är omvärldsbevakning en naturlig del av arbetsuppgifterna. I rollen ingår också att följa upp HR-arbetet inom förvaltningen.
KvalifikationerDu ska ha högskoleexamen med HR-inriktning med flera års erfarenhet av HR-arbete. Du har också goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området.
Det är meriterande om du har kommunal erfarenhet med goda kunskaper i nu gällande kommunala avtal
Som person är du lyhörd och ger ett gott bemötande. Du har god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt.
Rollen som Personalsekreterare kräver att du är ansvarstagande och strukturerad du har god förmåga att driva processer samt flexibel vid förändringar. Givetvis har du god samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-07
Ange följande referens när du ansöker: A629157
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarina Holgersson Linder
karina.holgersson.linder@karlstad.se 054-540 55 53
FöretagKarlstads kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressKarlstads kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Karlstad
65184 Karlstad
KontorsadressKontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
Jobbnummer 3176960
Observera att sista ansökningsdag har passerat.