Personalsekreterare
Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
2015-10-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalsekreterare" (publicerad 2016-04-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås till Sociala omsorgsförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2015-11-01.
(Ref nr 30:2015:35)
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för stadens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri, individ och familjeomsorg Vuxen samt teamet för kommunal hälso- och sjukvård. Förvaltningen har cirka 1 000 anställda och 45 chefer. Personalfunktionen består av två personalsekreterare, en personalassistent, två löneassistenter, receptionist samt kontorsvaktmästare och en chef för personalfunktionen.
Vill du vara med och bidra till att skapa en hållbar arbetsplats och samverka för en god arbetsmiljö där medarbetare är friska och mår bra?
Anställningsvillkor: Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid, under cirka 11 månader. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Sociala omsorgsförvaltningen söker personalsekreterare.
Arbetsuppgifter: Som personalsekreterare med inriktning mot arbetsmiljö och hälsa ansvarar du för att ta fram, utveckla och implementera mål och processer utifrån arbetsmiljöområdet. Tillsammans med chef för personalfunktionen ansvarar du för det främjande arbetet kring hälsa, friskvård och trivsel och utformar strategier och prioriterade satsningsområden för hälsoarbetet på förvaltningen. Du säkerställer att kraven för tillbuds- och arbetsskadehanteringen uppfylls, du följer utvecklingen för arbetsskador, olycksfall och tillbud samt fungerar som sakkunnig och stöd för organisationens chefer inom området. Ett av uppdragen är att, tillsammans med verksamheten och fackliga organisationer, arbeta för att höja förvaltningens frisknärvaro.
Som personalsekreterare kan du även komma att arbeta som internkonsult gentemot förvaltningens chefer inom ett eller flera verksamhetsområden i organisationen, där du ger stöd i alla förekommande personalfrågor. Ett naturligt inslag i arbetet är samverkan med övriga administrativa stödfunktioner, fackliga organisationer och andra interna och externa aktörer.
Kvalifikationer: Du har relevant akademisk utbildning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kvalificerat personalarbete inom området arbetsmiljö, hälsa och rehabilitering.
Vi vill att du som person har hög servicekänsla och är trygg i din konsultativa roll. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du har också goda kunskaper kring lagar, föreskrifter och övriga regelverk inom arbetsmiljöområdet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Upplysningar lämnas av chef för personalfunktionen, Susanne Ohlsén, tfn 0768-88 81 85, eller av personalsekreterare Jessika Olausson, tfn 0768-88 78 78. Fackliga företrädare nås genom Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.
Välkommen med din ansökan senast 2015-11-01.
Varaktighet, arbetstid
Allmän visstidsanställning Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2015-10-14ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-01
Ange följande referens när du ansöker: 30:2015:35
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås Stad
AdressBorås Stad
Sociala omsorgsförvaltningen
50180 Borås
KontorsadressSe vår hemsida
www.boras.seÖvriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2478505
Observera att sista ansökningsdag har passerat.