Personalsekreterare
Burlövs kommun, personalavdelningen / Administratörsjobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Burlövs kommun, personalavdelningen i Burlöv I Sveriges till ytan näst minsta kommun Burlöv finns en positiv närhet, både mellan människor och till service, kultur och kommunikationer. Den lilla kommunens fördelar skapar ett bra boende, arbete och företagande.
Burlövs kommun söker en PERSONALSEKRETERARE 100 % på visstid till personalavdelningen på kommunledningskontoret.
Burlövs kommun ligger mittemellan Malmö och Lund och det finns goda kommunikationer med både tåg och buss. Kommunhuset är placerat i Arlöv.
Personalavdelningen befinner sig i ett spännande skede och kommer att vara en viktig funktion i utformningen av det framtida personalarbetet. Personalavdelningen har ansvar för kommunens personalpolitiska frågor både strategiskt som operativt och arbetar konsultativt gentemot alla kommunens verksamheter.
Personalfunktionen leds av personalchefen och består av två personalsekreterare, en personalekonom samt en personalassistent.
Publiceringsdatum2012-10-29ArbetsuppgifterBurlövs kommun erbjuder dig ett varierat och utvecklande arbete, där det finns stora möjligheter till inflytande.
Som personalsekreterare kommer du att arbeta såväl strategiskt som operativt inom hela personalområdet. I den konsultativa funktionen ligger fokus på att driva, stödja och följa upp personalfrågor i nära samarbete med våra chefer och verksamheter. Det kan t.ex. handla om rehabiliteringsärenden, arbetsrättsliga frågeställningar samt förhandlingar.
Burlövs kommun håller för närvarande på att ta fram ett värdegrundsspel som bygger på vår värdegrund samt vår policy för lika rättigheter och möjligheter i arbetslivet. Som personalsekreterare kommer du också att vara delaktig och driva framtagandet och lanseringen av detta projekt för kommunens verksamheter. En annan uppgift är att samordna kommunens systematiska arbetsmiljöarbete.
KvalifikationerHögskoleexamen med inriktning mot PA eller motsvarande. Du bör ha några års erfarenhet av kvalificerat personalarbete och gärna inom kommun eller landsting. Det är meriterande om du har praktiskt erfarenhet av arbeta med förhandlingar, lag- och avtalstolkning och/eller rehabilitering.
Våra uppdrag förutsätter en god förmåga att samarbeta och en ödmjuk inställning. Du har en positiv och lösningsinriktad grundsyn, med förmågan att snabbt sätta dig in i nya förutsättningar. Du har förmåga att arbeta självständigt, driva frågor och ta initiativ. Då du som personalsekreterare arbetar konsultativt gentemot kommunens chefer är det av vikt att du har förmåga att samspela med andra människor och kan stötta chefer i olika frågor.
Burlövs kommun stävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel tel. 040-43 90 00.
Besök gärna vår hemsida:
www.burlov.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat under föräldraledighet, dock längst t o m 2014-06-04. Tillträde snarast eller enl ök.
ErsättningFast lön
Vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-14
Ange följande referens när du ansöker: 300.7.12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
burlovs.kommun@burlov.seKontaktStefan Palmér, Personalchef, 040-439167 (Telefon arbete),
stefan.palmer@burlov.seFöretagBurlövs kommun, Personalavdelningen
AdressBurlövs kommun, Personalavdelningen
BOX 53
23221 Arlöv
KontorsadressKärleksgatan 6
Arlöv
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 040-439000
Jobbnummer 1377813
Observera att sista ansökningsdag har passerat.