Personalsekreterare

Årjängs kommun / Administratörsjobb / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Årjäng, Eda, Arvika, Bengtsfors, Åmål eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Årjängs kommun i Årjäng, Säffle eller i hela Sverige

Årjängs kommun ligger i det natursköna och sjörika sydvästra Värmland. E 18 knyter oss samman med Oslo och Karlstad, 10 mil åt vardera hållet. Goda landsvägskommunikationer och närheten till Norge gör kommunen till en intressant kommun för näringsliv och boende. Handeln är en kraftig utveckling och nya industriarbetare pågår.

Vi söker nu en :

Personalsekreterare

Publiceringsdatum
2012-07-04

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett uppdrag med stor variation där du bl.a. ger våra chefer ett kvalificerat konsultativt stöd i olika typer av personalfrågor inom hela personalområdet, exempelvis arbetsrätt, rekrytering, rehabilitering, arbetsmiljö, samverkansfrågor, löne- och ersättningsfrågor, organisations- och omställningsfrågor, fackliga förhandlingar, datafrågor gällande vårt personal- och lönesystem m.m. Då vi är en förhålalndevis liten avdelning är det betydelsefullt att du är öppen för alla förekommande arbetsuppgifter inom både personal- och det löneadministrativa området.

Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a.

• Utreda, ta fram, förankra och implementera centrala styrdokument, vägledning, policys inom personalområdet.

• Konsultativt stöd till verksamheterna i personal och arbetsrättsliga frågor.

• Självständigt samordna och driva löneprocesser i samverkan med chefer och fackliga representanter.

• Understödja verksamheterna och politiken med utredningar, statisktiska underlag och analyser inom personalområdet.

• Bidra aktivt till att ytterligare utveckla våra personal- och lönesystem och ge support till användarna

Personalsekreteraren kommer att vara stationerad på kommunens centrala personalavdelning som är placerad i kommunhuset.

Kvalifikationer
Du har en beteendevetenskaplig- eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, företrädesvis med inriktning mot personal och arbetsliv. Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som personalsekreterare eller motsvarande yrkeserfarenhet. Stor vikt läggs också vid de personliga egenskaperna.

• Erfarenhet av arbete i personal- och lönesystemet Personec P är särskilt meriterade

• Mycket god datorvana och administrativ erfarenhet krävs gällande Officepaketet i allmänhet och Word och Excel i synnerhet.

• Vi ser gärna att du har B-körkort.

Dina personliga egenskaper
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har:

• Ett välstrukturerat arbetssätt

• En kommunikativ och pedagogisk förmåga, samt har förutsättningar att skapa motovation och engagemang.

• God förmåga till såväl självständigt arbete, som nära samarbete med kollegor och "kunder".

• Ansvarskänsla och prioriteringsförmåga.

• En utvecklingsorienterad och konstruktiv sida som kan bidra till personalavdelningens pågående utvecklingsarbete.

Övrig information
• Tillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse. Provanställning 6 månader, kan eventuellt komma att tillämpas.

• Individuell lönesättning.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-26
Ange följande referens när du ansöker: KS 9/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: kommun@arjang.se

Kontakt
Christer Larsson, 0573-140 11 (Arbete), christer.larsson@arjang.se

Facklig kontakt
Anne-Lie Nilsson, 0705-819229 (Arbete), vision@arvika.com

Företag
Årjängs kommun

Adress
Årjängs kommun
Box 906
67229 ÅRJÄNG

Kontorsadress
Storgatan 66

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0573-141 00
E-postadress: kommun@arjang.se

Jobbnummer
1286911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Årjängs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Årjängs kommun: