Personalsekreterare
Hällefors Kommun Kommunförvaltningen / Administratörsjobb / Hällefors
2010-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalsekreterare" (publicerad 2012-01-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Hällefors,
Filipstad,
Ljusnarsberg,
Nacka,
Nora eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hällefors Kommun Kommunförvaltningen i Hällefors Hällefors kommun, med rötterna i den gamla, svenska brukstraditionen och stålet, utvecklar nu kommunen vidare med design, teknik och måltid som huvudteman. Kommunen har ett fantastiskt läge i det natursköna Bergslagen, mellan storstad och landsbygd. Stockholm, Göteborg och Oslo når du på omkring tre timmar. Länshuvudstaden Örebro - med expansiv internationell flygplats- ligger inom en timmes bilresa.
I kommunen, som du hittar längst uppe i Örebro Läns norra del, finns ett stort utbud av utbildningar, ca 800 elever pendlar in varje dag till gymnasieskolan och teknikcollege, folkhögskolan med sina designutbildningar och universitetsutbildningarna i Grythyttan inom måltid och restaurang, för att nämna några. Här bor de tillsammans med våra 7 300 kommuninvånare och kan samlas kring många genuina och inspirerande kulturmiljöer ? från finnkulturen i Bredsjö till den rogivande brunnsmiljön i Loka.
I vårt arbete, för att lyckas ge våra kommuninvånare bästa tänkbara service och verksamhet, lägger vi stor vikt vid samverkan, likvärdighet och helhetsperspektiv. Vi arbetar transparent så både vi själva och vår omvärld kan förstå vad vi gör och varför
TJÄNSTEN
Personalsekreterare till Kommunförvaltningens personalenhet
I personalenhetens uppdrag ingår såväl det strategiska som det praktiska arbetet med personalfrågor inom hela kommunen. Vi söker Dig som är intresserad av ett utvecklande arbete med människor såväl enskilt som i grupp som på organisationsnivå. Vi söker Dig som lika gärna tar tag i kvalificerade arbetsuppgifter av utvecklingskaraktär som arbete med löpande administrativa arbetsuppgifter. Som personalvetare är du ett stöd till cheferna för att få medarbetarna att trivas och utvecklas i sin arbetssituation. Tjänsten är bred och innehåller en mångfald av arbetsuppgifter inom områdena rekrytering, kompetensinventering, kompetensutveckling, karriärvägledning, ledarskapsutveckling, organisationsutveckling, arbetsmiljöarbete, relationer och konflikthantering, personalekonomi, löne-, pensions- och försäkringsfrågor, arbetsrättslig rådgivning, förhandlingar och avvecklingsarbete. Arbetsuppgifterna varierar beroende på situation och förvaltningarnas behov.
Publiceringsdatum2010-12-18KvalifikationerPersonalvetarutbildning samt erfarenhet av personalarbete. Du ska ha kännedom om verksamhet, människor och regelverk (lagar och avtal). Du ska vara initiativrik och ha förmåga att starta och driva processer, ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift, ha goda datakunskaper samt ett serviceinriktat sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställningstyp/arbetstider: Heltid tillsvidare med tillträde snarast möjligt.
Information om tjänsten lämnas av personalchef Ann Karlsson, tfn 0591-64113, 070-3132113,
ann.karlsson@hellefors.se .
Välkommen med din ansökan senast den 17 januari 2010.
Ansökan med löneanspråk och meritförteckning skickas till Hällefors kommun, kommunförvaltningen, 712 83 Hällefors.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde snarast möjligt.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-17
Ansökan skickas till Hällefors kommun, Kommunförvaltningen 712 83 Hällefors.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kommun@hellefors.seKontaktAnn Karlsson, Personalchef, 070-3132113, 0591-64113 (Direktnummer), 0591-64100 (Växel),
ann.karlsson@hellefors.seFacklig kontaktSKTF lokalt, 0591-64334
FöretagHällefors Kommun Kommunförvaltningen
AdressHällefors Kommun Kommunförvaltningen
71283 HÄLLEFORS
KontorsadressSIKFORSV 15
HÄLLEFORS
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0591-64100
Faxnummer: 0591-10976
E-postadress:
hellefors.kommun@hellefors.se Jobbnummer 805086
Observera att sista ansökningsdag har passerat.