Personalsamordnare-vikariat

Lunds Universitet, Naturvetenskapl Fakulteten / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds Universitet, Naturvetenskapl Fakulteten i Lund

Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom vetenskapsområdena biologi, datavetenskap, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid 9 institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1700 studenter, 440 forskarstuderande och 800 anställda.

Personalsamordnare-vikariat

Publiceringsdatum
2013-10-28

Dina arbetsuppgifter
Personalsamordnaren arbetar självständigt med varierande personalfrågor som till exempel rekrytering, förhandling och lönefrågor, arbetsrätt, omställning, rehabilitering och arbetsmiljö samt personaladministration. Som personalsamordnare arbetar du nära chefer och personaladministratörer i organisationen och fungerar som en naturlig samarbetspartner kring personalfrågor. Tolkning av lagar och avtal är en viktig del av ditt arbete. Arbetet ställer krav på förmåga att självständigt planera och lägga upp arbetet. Du förväntas representera fakulteten och universitetet i olika sammanhang som t.ex. i utveckling av processer inom HR- området. I anställningen kan också ingå andra arbetsuppgifter som förekommer inom kansliet.

Önskvärda kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom PA-området eller motsvarande och har erfarenhet av arbete med personalfrågor, gärna inom högskolesektorn. Det är meriterande om du har erfarenhet av praktisk arbetsrätt. Vi ser gärna att du har god datorvana och erfarenhet från arbete i IT-baserat personalsystem. Kunskaper om Primula (Lunds universitets PA-system) är också meriterande. Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Arbetet kräver god förmåga att kommunicera och förmedla information om personalfrågor i organisationen. Du bör ha intresse för ett brett arbetsfält inom personalområdet och en vilja till utveckling. Du bör vara positiv, serviceinriktad, flexibel, självständig, ha god samarbetsförmåga och noggrann. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökningsförfarande
För mer information om ansökningsförfarandet se: http://www.naturvetenskap.lu.se/anstallning . Tidpunkt för ansökan: Ansökan om befordran kan lämnas in när som helst under året. Ansökan till ledigkungjord anställning skall vara ingiven senast vid den tidpunkt som anges i kungörelsen.

Lunds universitet eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar alla sökande.

Inskickade ansökningshandlingar i pappersform återlämnas efter begäran eller gallras två år efter anställningsbeslutet vunnit laga kraft. Ansökningshandlingar återlämnas inte till den som anställts eller till dem som överklagat anställningsbeslutet.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat t o m 2014-12-31

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-13
Ange följande referens när du ansöker: NPA 2013/658
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Gunilla Thylander, Personalchef 046-222 40 32 Gunilla.Thylander@science.lu.se

Facklig kontakt
SACO-rådet vid Lunds universitet 046-222 93 64 saco@saco.lu.se
Fackförbundet ST kansli- OFR/S OFR-Kansli 046-222 93 62 st@st.lu.se

Företag
Lunds Universitet, Naturvetenskapl Fakulteten

Adress
Lunds Universitet, Naturvetenskapl Fakulteten
Box 118
22100 LUND

Kontorsadress
Kansli N, Lund

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 046-2220000

Jobbnummer
1688235

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds Universitet, Naturvetenskapl Fakulteten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds Universitet, Naturvetenskapl Fakulteten: