Personalsamordnare, kundsupport med ansvar för bemanning

Ramp Personlig Assistans AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ramp Personlig Assistans AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Tyresö, Upplands-Bro eller i hela Sverige

OM TJÄNSTEN Som personalsamordnare ansvarar du för kompetensförsörjning av personliga assistenter under kontorstid. Det innebär att du är involverad både i den viktiga och strategiska schemaplaneringen som att ansvara för bemanning när luckor uppstår. Du kommer också att ha en central roll rekryteringsprocessen genom annonsering, samordna intervjuer och introduktioner samt handlägga nyanställningar. Du är vidare med i planeringen av möten, utbildningar och arbetsmiljöinsatser och kommer ha en viktig roll på servicekontoret att verka för Ramps som en bra arbetsgivare. Som kundsupport förutsätter att du har god kännedom om de assistansberättigades behov, önskemål, livssituation och hur assistansen är utformad. Här kommer du att ge stöd utifrån efterfrågad service och viktigt att du är lösningsorienterad. I tjänsten ingår också att koordinera företagets jourtjänst samt att ibland inneha denna tjänst. Att vara tillgänglig är centralt för servicekontorets arbetssätt. I tjänsten ingår också delar av verksamhetens administrativa arbete, t.ex tidrapporter, räkningar, viss statistik mm. Du kommer också att involveras i den löpande dokumentationen och vara behjälplig med viss dokumenthantering kring våra medarbetare.Du jobbar i ett team med verksamhetens uppdragsansvariga och tillsammans ansvarar ni för samtliga uppdrag i verksamheten. Viktigt att ni kan samarbeta väl och har kul ihop även när stressnivån höjs. För det kan vara mycket högt tryck ibland och vårt uppdrag är att alltid lösa de problem som uppstår. OM DIG Vi tror att det här jobbet passar dig som jobbat som personlig assistent - eller har erfarenheter från angränsade personalintensiva branscher. Du bör förstås vara stresstålig men framför ha en stor förståelse för människor i livets alla skeden. Att allt som går åt helvete - för det gör det - trots allt går att lösa. Trots ett tidvis tufft jobb - har vi i regel väldigt kul på den här arbetsplatsen. Skälet finns nog att hämta i verksamhetens alla medarbetare som varje dag gör ett fantastiskt jobb. Ditt jobb är att skapa förutsättningar för det. När vi lyckas - märks det. OM RAMPRamp Personlig Assistans är verksamt i Stockholms län med kontor på Södermalm. Företaget grundades 2005 och har idag ca 250 medarbetare varav sju tjänster på servicekontoret. Verksamheten präglas av en hög servicenivå och en radikal värdegrund. Med det senare avser vi vårt förhållningssätt och tillämpning i utförandet av den personliga assistansen som i första hand en demokrati- och medborgarrättsreform. Att som assistansanvändare ha ett oinskränkt inflytande över sin assistans och sina livsval är vårt primära uppdrag - en assistans bortom vinstanspråk och den våta omsorgsfilten.

Publiceringsdatum
2019-08-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-09-13
Ange följande referens när du ansöker: 907

Företag
Ramp Personlig Assistans AB

Kontorsadress
Tantogatan 31

Jobbnummer
4851191

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ramp Personlig Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ramp Personlig Assistans AB: