Personalredogörare/Ekonomiassistent

Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten i Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Migrationsverket söker personal
Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige, inom EU och internationellt. Vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått avslag på sin ansökan och måste lämna landet.
Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3 000 anställda. Vi strävar efter att våra personalgrupper präglas av mångfald avseende kön, ålder och etniskt ursprung.
Till Förvaltningsprocessenheten i Göteborg söker vi
Personalredogörare/Ekonomiassistent, tillsvidare
(diarienr. 242-2008-53085)

Publiceringsdatum
2008-12-22

Dina arbetsuppgifter
Du kommer bl.a. ansvara för personalrapportering, uppdateringar i Palassos organisationsträd, administration kring lönerapportering, resor, ledigheter, rekryteringar, hantering av personalakter, diarieföring samt avtalsbevakning.
Det administrativa ekonomiarbetet innebär att du ska kontrollera, kontera och bevaka fakturor. Du kommer också att bistå chefen i budgetberedningen.
Övriga administrativa arbetsuppgifter.
Du ska vara behjälplig med diverse inköp till enheten, handha kontakter med både interna och externa intressenter, protokollföra möten samt i övrigt utföra arbetsuppgifter som ålagts av närmsta chef.
Som personalredogörare kommer du i första hand vara chefens stöd men arbetet innebär också mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare. Det ställs krav på att du håller dig uppdaterad för att kunna ge information och service och vara "spindeln i nätet".

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personalredogörare eller med liknande administrativa arbetsuppgifter på någon annan arbetsplats. Det är mycket viktigt att du är självständig och serviceinriktad så att du kan ge enheten ett bra stöd. Du bör dessutom vara både noggrann och ansvarstagande samt flexibel och problemlösande. Eftersom en personalredogörare ofta handskas med känsliga personuppgifter ställer vi höga krav på personlig lämplighet.
Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Anställningen är tillsvidare, provanställning tillämpas.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ersättning
Fast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-01-15
Välkommen med din ansökan och meritförteckning till: Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten, 428 80 Kållered alternativt med e-post senast den 15 januari 2009.
Ange följande referens när du ansöker: 242-2008-53085
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb.goteborg@migrationsverket.se

Kontakt
Enhetschef: Susanna Berntsson, tel. 010-48 558 10

Facklig kontakt
ST - Arne Malmgren, tel. 010-48 594 92
SACO - Pontus Hecktor, tel. 010-48 564 49

Företag
Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten

Adress
Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten
Streteredsvägen 90
42880 KÅLLERED

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-235235

Jobbnummer
374336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten: