Personalredogörare/assistent
Hässleholms kommun / Kontorsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Kommunledningskontoret arbetar med kommunövergripande utvecklingsfrågor på olika områden. Här finns det koncernövergripande ansvaret för bland annat ekonomistyrning, personalpolitik, ärendehantering till Kommunstyrelsen och Kommunfullmäktige. Här finns också ansvaret för kommunens lokalförsörjning samt för exploaterings-, mark- och fastighetsärenden. Även medborgarservice, kommunens servicekontor, växel/reception, överförmyndarverksamheten, valnämndens kansli tillhör uppgifterna för Kommunledningskontoret.
Tekniska avdelningen med ca 24 medarbetare är uppdelad på de tre enheterna Gatuenheten, Fastighetsenheten och Mark- & exploateringsenheten.
Tekniska avdelningen söker nu en personalredogörare/assistent!
Publiceringsdatum2013-06-14Dina arbetsuppgifterDu blir Tekniska avdelningens personalredogörare och hanterar självständigt löpande personal- och löneadministration, exempelvis skriva anställningsavtal. I Hässleholms kommun arbetar vi med löner på ett decentraliserat sätt och registrering av anställningar, lönetransaktioner mm hanteras av personalredogörare ute i organisationen.
Du kommer att vara behjälplig i rekryteringsprocesser och bevakar det arbetsrättsliga området. Vi använder oss av rekryteringssystemet Hrsupporten. Du ska i samråd med cheferna initiera och föreslå åtgärder som faller inom dessa områden. Detta innebär att du ger råd och service inom personalområdet åt både chefer och kollegor. I tjänsten ingår även arbeta med kontering av fakturor. Du kommer även att ansvara för diariet, postöppning samt hantera beställningar internt och externt.
Arbetet innebär många kontakter och mycket samarbete med övriga medarbetare på avdelningen och med förvaltningen i sin helhet. I övrigt utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chefs instruktion.
KvalifikationerVi söker dig som har minst gymnasieutbildning samt utbildning inom personal- eller löneområdet eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med personal- och ekonomiadministration. Kunskaper om PA-systemet Personec P och ekonomisystemet Aditro är meriterande. Du måste kunna kommunicera väl i både tal och skrift samt ha god kännedom om Officepaketet och god datorvana i övrigt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och du måste också kunna arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Vi vill att du ska kunna ta initiativ, prioritera och självständigt ansvara för ditt arbete. Du är strukturerad, noggrann, förändringsbenägen samt har en god servicekänsla. Körkort B är ett krav.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringen är på Kommunledningskontorets Tekniska avdelningen i Hässleholm.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta: Carina Flink, samordnare administration, på tfn 0451-26 83 20 eller Mats Svensson, teknisk chef, på tfn 0451- 26 83 11. Fackliga företrädare nås via kommunens växel på tfn 0451- 26 70 00.
Sista ansökningsdag är 2013-06-23.
Ansök nedan via länk med CV och personligt brev.
Körkort klass -B---.
Arbetstider och omfattningHeltid Tills vidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-23
Ange följande referens när du ansöker: Klk 7-2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChef Tekniska avdelningen Mats Svensson 0451-26 83 11
FöretagHässleholms kommun
AdressHässleholms kommun
Stadshuset
28180 Hässleholm
Jobbnummer 1583267
Observera att sista ansökningsdag har passerat.