Personalplanerare Transdev i Eskilstuna- Framtidens busstrafik börjar me...

Transdev Sverige AB / Administratörsjobb / Eskilstuna
2025-02-14


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Eskilstuna, Västerås, Köping, Örebro, Lindesberg eller i hela Sverige

Om Transdev
Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - styr vår vardag, och du blir en viktig resurs i det arbetet. Transdev i Eskilstuna har ca 70 bussar som trafikerar stads- och regiontrafik. Vi är totalt ca 230 trafiknära medarbetare.
Om rollen
Som personalplanerare i Eskilstuna arbetar du med att planera för våra trafiknära medarbetare som bemannar våra bussar i Eskilstuna stads- och regiontrafik. Det innebär bland annat att du ska planera de bussförare som är i tjänst, lösa akuta problem som kan uppstå och hantera vakanser med kort varsel. I tjänsten ansvarar du även för viss schemaläggning och granskning av tidrapporter. Du har ett nära samarbete med trafikplanerare, enhetschefer och trafikledare. Du rapporterar till Affärschefen i Eskilstuna.
Vem är du?
Vi söker dig som har en serviceinriktad personlighet med goda planeringskunskaper. Att samarbeta är viktigt för dig, och du tycker liksom vi att handling, ansvar, nytänkande och samspel är nyckelord i det dagliga arbetet. Arbetet är tidvis under högt tempo och det är viktigt att du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar samt kan behålla lugnet. Du är en kreativ problemlösare som vågar fatta beslut!

Publiceringsdatum
2025-02-14

Dina arbetsuppgifter
Leda, fördela och kontrollera den löpande personalbemanningen
Tillse bemanning på ett kostnadseffektivt sätt
Hantering av semester och ledighetsansökningar
Säkerställa korrekt lönehantering inför och efter lönekörning
Stödja enhetschefer med verktyg som behövs i personalledning och lönefrågor, lagar och avtal

Kvalifikationer För att lyckas i tjänsten som personalplanerare behöver du ha en stark fallenhet för administration och planering. Du har en avslutad gymnasial utbildning, trivs med digitala arbetsredskap och har lätt för att lära dig nya system. Vidare har du en god förmåga att skapa goda relationer.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av planering inom logistik/transportbranschen. Du har god datorvana och erfarenhet i Officepaketet. Kanske har du bidragit i en implementering av något systemstöd? Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet i planeringsverktyget Hastus eller liknande planeringssystem.
Körkort B är ett krav. Körkort D samt YKB är båda meriterande.
Vad vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll i ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vi är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.
Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP, gruppförsäkringspaket, Rikskortet samt ett årligt friskvårdsbidrag på 3000 kr.
Omfattning: Heltid Placeringsort: Eskilstuna Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månaders provanställning) Startdatum: Enligt överenskommelse
Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2025-03-15. Vi jobbar löpande med urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Vi ser framemot din ansökan! Vid frågor om tjänsten kontakta affärschefen Erik Österberg, erik.osterberg@transdev.se
Observera att vi inte kan behandla ansökningar som inkommer via mail.
Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transdev Sverige AB (org.nr 556042-4391), https://www.transdev.se

Arbetsplats
Transdev

Kontakt
Sofia Evelönn
sofia.evelonn@transdev.se

Jobbnummer
9167139

Prenumerera på jobb från Transdev Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transdev Sverige AB: