Personalplanerare till Gränspolisenheten
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Polismyndigheten, region Stockholm har ca 7 000 anställda och består av polisområdena City, Syd, Nord och Gotland, ett antal regionala enheter samt ett regionkansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Gränspolisenheten är en regional enhet som består av ca 440 medarbetare. Tillsammans arbetar enheten med bl.a. gränskontroll, inre utlänningskontroller och verkställigheter av beslut om avvisning och utvisning.
Gränspolisenheten har ett enhetskansli där beslutsfattare i utlänningsärenden, personer med specialistkunskaper för ledningsstöd, planering, utbildning samt pass- och receptionsverksamhet är organiserade. Den annonserade funktionen finns i Kansligrupp 2.
Publiceringsdatum2020-07-06ArbetsuppgifterDitt uppdrag som personalplanerare är att verka för en kostnadsmedveten och effektiv personalplanering utifrån verksamhetens mål och krav.
Du kommer att arbeta med:
• kort- och långsiktig personalplanering efter verksamhetens behov
• samordna personaluttag till länsgemensamma kommenderingar
• samordna periodplaneringen; alltifrån underlag om verksamhetsbehov till registrering i personalsystemet COPS
• handlägga enhetens semesterplanering
• administrera bl.a. semester, ansökningar om tjänstledighet, övertid och sjukfrånvaro
• fungera som stöd i frågor om arbetstidbestämmelser i personalsystemen Palasso och COPS
Jämte den långsiktiga planeringen ligger de stora utmaningarna i när förutsättningarna ändras med kort varsel såsom vid exempelvis sjukdom; varför det är av vikt att du är utpräglat lösningsorienterad och kommunikativ så att du snabbt finner lösningar på personalbehovet.
KvalifikationerKVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• avslutad gymnasieexamen
• minst två års erfarenhet av att arbeta med personaladministration.
• minst ett års erfarenhet av att arbeta i personalplaneringssystem.
• minst ett års erfarenhet av personalplaneringsarbete
• van att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg och erfarenhet av att arbeta i Microsoft Excel och Word
MERITERANDE
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av att arbeta i COPS
• erfarenhet av att arbeta i Palasso
• god förmåga att kommunicera via telefon och mail
PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen som personalplanerare är det av stor vikt att du är noggrann och har ett utpräglat ordningssinne. Du arbetar strukturerat och har god framförhållning samt är lösningsorienterad. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt men du behöver också trivas med att arbeta i grupp. Periodvis kan det vara ett högt tempo på arbetsplatsen och du behöver därför kunna hantera tempoväxlingar och vara flexibel samtidigt som du bibehåller en hög servicenivå.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Arlanda
Arbetstid: Flextid eller veckoplanerad arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Planerare, Gränspolisenheten Region Stockholm,
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 juli 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.seVaraktighet, arbetstid
Heltid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-07-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten, Polisregion Stockholm
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C39339/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Stockholm
Jobbnummer 5288100
Observera att sista ansökningsdag har passerat.