Personalplanerare till den nationella telefonväxeln
Polismyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Göteborg,
Härryda,
Alingsås,
Borås,
Trollhättan eller i
hela Sverige Arbetsplatsbeskrivning
Nationella operativa avdelningens uppgifter och ansvar har bäring på nationell och internationell kommunikation och samordning, nationell och internationell underrättelseverksamhet, utredning av föreskrivna brottstyper eller sällan förekommande brott samt biträde till regionerna. Dessutom ska avdelningen genom omvärldsbevakning och omvärldsanalys ha ansvar för framtagande av lägesbilder avseende brotts- och händelseutveckling nationellt och internationellt samt ha ett tydligt funktions- och processansvar för flera verksamhetsområden.
Nationella operativa avdelningen ska också vara nationell kontaktpunkt mot Säkerhetspolisen, Försvarsmakten och Försvarets radioanstalt. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.
Kontaktenheten har processansvar för Polismyndighetens kontaktcenter och regionledningscentraler. Ansvaret innefattar dessutom funktionsansvar för Polismyndighetens nationella telefonväxel som ansvarar för och besvarar de växelsamtal som kommer in via numret 114 14. Nationella Telefonväxeln, NTV, är placerad på nuvarande tre stationeringsorter, Stockholm, Göteborg och Malmö och tar emot samtal i en nationell, gemensam telefonkö.
Publiceringsdatum2018-07-31Dina arbetsuppgifterPersonalplanerarna arbetar i en grupp om tre och svarar för att planera personalens arbetstid i dygnet runt-verksamhet. Planeringen görs i sexveckorsperioder utifrån bemanningsprognos och medarbetarnas önskemål, s.k. periodplanerad arbetstid. Efter att önskemålen lagts skall planeraren med hänsyn till önskemålen göra en optimal bemanning. I arbetet ingår även att handlägga relevanta ärenden på området, såsom sjukskrivningar, ledigheter mm.
I arbetet ingår:
• att planera, leda, samordna samt följa upp och utveckla arbetet inom det egna arbetsområdet
• personalplanering
• schemaläggning
-personaladministration
KvalifikationerVi söker dig som har
• gymnasieexamen
• erfarenhet av personalplanering
• kunskap om relevanta regelverk
• kunskap om IT-system för telefoni och personalplanering
• mycket god datorvana
• goda kunskaper om Microsoft Office
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Meriterande är om du har
• erfarenhet av planering av personal i dygnet-runt-verksamhet
• erfarenhet av periodplanerad arbetstid
• erfarenhet av planering med fasta listor
• erfarenhet av arbete i Teleopti
• erfarenhet av offentlig verksamhet
Personliga egenskaper och färdigheter
Du är anpassningsbar och kan på ett smidigt sätt växla mellan att arbeta såväl självständigt som i samverkan med kollegor. Förutom god samarbetsförmåga, är du serviceinriktad och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Vidare är du noggrann och strukturerad. I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
KontaktVid frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta gruppchef Johan Medelius, tfn 010 56 568 67.
Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av HR-konsult Annelie Alverslid via växeln 114 14.
Fackliga företrädare
Saco-S: Anna Owens, 076 767 44 70
Seko Polisen: Kurdistan Babaey, 070 652 51 60
Polisförbundet: Sofia Ask, 010 563 87 10
Fackförbundet ST: Johan Gertz, 010 567 70 92
Övrig information
• Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
• Arbetsplats förläggs till Stockholm, Göteborg eller Malmö efter överenskommelse. Ange tydligt i din ansökan vilken ort din ansökan avser.
• Flextid
• Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten
KontorsadressSTAMPGATAN 28
Jobbnummer 4268609
Observera att sista ansökningsdag har passerat.