Personalplanerare Korttid Malmö
Nobina Sverige AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nobina Sverige AB i Malmö,
Lund,
Landskrona,
Svalöv,
Helsingborg eller i
hela Sverige Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader.
Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Läs mer på
www.nobina.seTrafikområde Malmö är ett av Nobinas 17 trafikområden i Sverige. Med drygt 800 medarbetare och 251 bussar ansvarar vi för att, i samarbete med vår uppdragsgivare Skånetrafiken, driva och utveckla busstrafiken i Malmö.
Vi erbjuder
Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och möjlighet till vidare kompetensutveckling. Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att "Förenkla kundens vardagsresor" och strävan mot vår vision att "Alla vill resa med oss".
Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar olikheter!
Om rollen
Rollen som Personalplanerare korttid innebär att i ett tidsperspektiv som löpande sträcker sig 7 dagar framåt, säkerställa att alla förartjänster/arbetspass inom hela trafikområdet blir tillsatta med personal. Rollen innebär också ett nära samarbete med regionala funktioner för personalplanering på längre sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera in förare till vakanta tjänster och hantera ledigheter och annan frånvaro med kort varsel. I rollen har du daglig kontakt med våra förare via intranät, telefon och mail och ett tätt samarbete med produktionsledare och gruppchefer i trafikområdet. Därtill utför du också andra förekommande personaladministrativa arbetsuppgifter.
Personliga egenskaper och utbildning
För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, i tal och skrift. Du har även en mycket god social förmåga för att kunna bygga goda relationer och ha en bra dialog med alla våra förare och kollegor.
Du är stresstålig och stimuleras av/motiveras av att optimera personalplaneringen, både ur ett effektivt och ekonomiskt perspektiv.
Andra viktiga egenskaper:
• analytisk
• noggrann
• lösningsorienterad
• stresstålig, dvs kunna arbeta under tidspress med bibehållen kvalitet
• hög integritet
Vidare ser vi att du har:
• Erfarenhet från schemaläggning och personaladministration
• Minst gymnasiekompetens
• Goda kunskaper i Office paketet
• Goda datakunskaper i övrigt
Publiceringsdatum2024-01-16Om tjänstenTjänsten är på heltid 100% med placering i Malmö, vi tillämpar provanställning och individuell lönesättning.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast 18/2. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt.
Frågor gällande rekryteringsprocessen:
Maria, Johnsson, e-post:
maria.johnsson@nobina.seTelefonnummer: 072-967 00 43
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Individuell
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nobina Sverige AB (org.nr 556057-0128),
https://www.nobina.se/ Arbetsplats Nobina
Kontakt Lokal Kvalitetschef
Maria Johnsson
maria.johnsson@nobina.se Jobbnummer 8396880
Observera att sista ansökningsdag har passerat.