Personalkonsult

Stenungsunds kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Stenungsund
2016-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalkonsult" (publicerad 2016-11-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Personalenheten i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 25000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord

I sektor stödfunktioner ingår Personal, Ekonomi, Kansli, Information & teknik, Näringsliv, Måltid, Folhälsa och Lokalresursplanering.

Personalfunktionen är stationerad i kommunhuset men arbetar nära kommunens olika verksamheter med både operativa och strategiska personalfrågor. Avdelningen består av personalkonsulter och en personalchef, som jobbar tätt ihop med kommunens olika personalfrågor.

Publiceringsdatum
2016-01-18

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som utifrån ett konsultativt arbetssätt vill stödja chefer i deras personalarbete.

Du är en generalist med bred kompetens inom personalområdet och har erfarenhet av personalarbete från stora organisationer.

Du kommer att arbeta med alla typer av frågor inom personalområdet såsom: arbetsmiljö, rehabilitering, konsultation i personalärenden, arbetsrättslig rådgivning samt rekrytering m.m. Tonvikten i tjänsten ligger på arbetsmiljöområdet och inbegriper att på ett processinriktat vis utveckla kommunens systematiska arbetsmiljöarbete.

Kvalifikationer
Vi söker en person som har högskoleexamen som personalvetare, eller en motsvarande akademisk utbildning med arbetsrättsligt innehåll, som arbetsgivaren prövar som likvärdig. Dessutom vill vi att du har erfarenhet av personaltjänstemannaarbete i en konsultativ roll, gärna ifrån en större arbetsgivare.

För tjänsten är det särskilt önskvärt med erfarenhet av att arbeta processinriktat med systematiskt arbetsmiljöarbete.

Det är viktigt att du som person är en lagspelare, men att du också är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att driva och slutföra uppdrag på ett strukturerat och systematiskt sätt. Du har också förmåga att samordna och ansvara för att hålla ihop aktiviteter där flera olika aktörer är involverade. Det är också viktigt att du är bekväm med moderna verksamhetsdatasystem och ständigt använder dessa som stöd i att utveckla arbetet ytterligare.

Du uppskattar att arbeta konsultativt och coachande och är en kommunikativ person som har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen, men bestämt, kontakt med försäljare av rekryteringstjänster i aktuell rekrytering.

Om ni har frågor och eller på annat vis vill diskutera tjänsten, maila gärna. Vid telefonkontakt, vänligen ta kontakt under kontaktpersonens sommartjänstgöringstid 29/6, 30/6, 13/7, 14/7 och 15/7.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-01
Ange följande referens när du ansöker: A424280
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christer Larsson, Personalchef 0303-738143 christer.larsson@stenungsund.se

Företag
Stenungsunds kommun, Personalenheten

Adress
Stenungsunds kommun, Personalenheten
Strandvägen 15
44482 Stenungsund

Kontorsadress
44482 Stenungsund

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2622154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Personalenheten: