Personalkonsulent

Polismyndigheten i Stockholms län / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholms län i Stockholm, Solna, Huddinge, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Stockholms län, City polismästardistrikt, söker en personalkonsulent till Administrativa enheten.

Polismyndigheten i Stockholms län är Sveriges största polismyndighet med ca 7000 anställda. Polismyndigheten består av åtta polismästardistrikt, gränspolisavdelningen, länskriminalpolisen, operativa avdelningen, personal- och utvecklingsavdelningen, ekonomiavdelningen samt länspolismästarens tre stabsenheter.

City polismästardistrikt omfattar geografiskt de centrala delarna av Stockholms stad samt Lidingö stad. För närvarande har vi ca 1500 anställda.

Administrativa enhetens huvuduppgift är att ge de övriga enheterna stöd när det gäller frågor som rör personal, utbildning, arbetsmiljö, juridik med mera.

Publiceringsdatum
2012-06-20

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som personalkonsulent blir att utifrån arbetsmiljölagstiftningen och myndighetens riktlinjer arbeta inom det psykosociala arbetsmiljöområdet. Detta innebär att du framför allt arbetar med handläggning av personalärenden som rör rehabilitering, missbruk och misskötsamhet. Du arbetar konsultativt och stödjande mot distriktets chefer i deras ansvar för den psykosociala arbetsmiljön. Du är också ett stöd i psykosociala frågor till enskilda arbetstagare och en länk mellan den enskilde och myndighetens företagshälsovård när så krävs. Du förväntas även driva utveckling av det psykosociala arbetsmiljöarbetet i distriktet.

KRAVPROFIL
Vi söker dig som:
• har akademisk examen inom beteendevetenskap/motsvarande och minst 3 års erfarenhet av arbete med psykosociala arbetsmiljöfrågor eller annan relevant utbildning/studier och minst 5 års erfarenhet av arbete med psykosociala arbetsmiljöfrågor
• har god kunskap och erfarenhet av relevant lagstiftning
• har hög integritet och professionellt förhållningssätt
• har mycket god samarbetsförmåga och kan skapa och bibehålla relationer
• har god initiativförmåga och känner dig mycket bekväm med att arbeta självständigt
• kan prioritera och strukturera
• uttrycker dig väl i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
• god kunskap om polisens organisation
• erfarenhet av arbete med psykosociala arbetsmiljöfrågor från statlig verksamhet

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för denna funktion.

MER OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningen är ett vikariat t.o.m. 31 januari 2013 med stor möjlighet till tillsvidareanställning den tidigare innehavaren av anställningen har gått vidare till annat uppdrag med provanställning.

Arbetstiden är dagtid, flexibel arbetstid tillämpas.

ÖVRIGT
Polismyndigheten vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Funktionen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning sker därför i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Funktionen kräver svenskt medborgarskap.

Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen.

ANSÖKAN
Intyg och betyg bifogas inte ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Med anledning av arkivbestämmelser sparas ansökningar i två år och återsänds endast på särskild begäran. Vid ansökan kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen och genom att skicka din ansökan till oss så samtycker du till detta.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Anställningen är ett vikariat t.o.m. 31 januari 2013 med stor möjlighet till tillsvidareanställning.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-11
Via brev till Polismyndigheten i Stockholms län, CR Registrator, 106 75 Stockholm.
Ange följande referens när du ansöker: AA-713-47864-2012
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan.stockholm@polisen.se

Kontakt
Ylva Navér, Enhetschef, 11414 (Kontor)
Kenneth Falk, Gruppchef, 11414 (Kontor)
Marie Eriksson, HR-konsult, 11414 (Kontor)

Facklig kontakt
Kent Blenninger, Saco-s, 010-56 380 34 (Kontor)
Lotta Hyltenfeldt, SEKO, 010-56 379 35 (Kontor)
Susanne Larsson Forman, OFR/S, 010-56 376 19

Företag
Polismyndigheten i Stockholms län

Adress
Polismyndigheten i Stockholms län
10675 STOCKHOLM

Kontorsadress
Norra Agnegatan 33 - 37

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
Öppnas i nytt fönster

Jobbnummer
1277463

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Stockholms län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Stockholms län: