Personalhandläggare, Västra regionen

Specialpedagogiska skolmyndigheten, Administration och service, / Administratörsjobb / Vänersborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vänersborg, Trollhättan, Essunga, Grästorp, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Administration och service, i Vänersborg, Göteborg, Stockholm, Härnösand eller i hela Sverige

Hos oss arbetar du för en utvecklande och tillgänglig lärmiljö för alla. Vi erbjuder specialpedagogiskt stöd och rådgivning till skolor och förskolor i hela landet, svarar på frågor och erbjuder kurser och konferenser. Vi driver åtta specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi har cirka 1 100 anställda. Välkommen till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik.
Västra regionen omfattar Västra Götalands-, Hallands- och Jönköpings län. Regionen har regionkontor i Göteborg, en specialskola för döva i Vänersborg samt kontor för specialpedagogiskt stöd i Göteborg, Skövde, Halmstad och Jönköping. Totalt arbetar ca 110 personer i regionen. Enheten för administration och service består av 12 medarbetare med placering i Göteborg eller på Vänerskolan och leds av en administrativ chef.

Myndighetens kärnvärden är respekt för individen, delaktighet och tillgänglighet. Delar du våra kärnvärden? Kan du personaladministrativa frågor? Tycker du att det vore intressant att vara med och forma en nyinrättad tjänst ? Vill du arbeta med oss? Vi söker nu en personalhandläggare med placering på Vänerskolan i Vänersborg men arbete ska även utföras på kontoret i Göteborg. På Vänerskolan går ca 65 elever som är döva eller har en hörselnedsättning. En stor del av eleverna och en liten del av personalen har teckenspråk som sitt första språk.




Publiceringsdatum
2017-12-20

Arbetsuppgifter
Som personalhandläggare har du ett konsultativt och stödjande förhållningssätt. Du är det verksamhetsnära stödet till avdelningens chefer och ansvarar för administrativ hantering inom ditt ansvarsområde. Som stöd har du myndighetens enhet för personal och kompetensförsörjning. Du är generalist och ger stöd när det gäller, rekrytering, rehabilitering, lönerevision, arbetsmiljö, avtalsfrågor och övrig allmän personaladministration:

• Framtagande, genomförande och uppföljning av planer inom personalområdet, tex för kompetensförsörjning och systematiskt arbetsmiljöarbete
• Planering, genomförande och uppföljning av regionens lönerevisioner
• Framtagande och analys av personalstatistik
• Personaladministrativa uppgifter kring annonsunderlag, intervjuer, introduktion och avslut av anställning.
• Kontaktperson för arbetsförmedlingen i arbetsmarknadspolitiska åtgärder, tex bidrag och vissa anställningsformer.
• Kontaktperson för företagshälsovården



Kvalifikationer
Du ska ha en akademisk examen som personalvetare eller annan högskole-/universitetsutbildning som vi bedömer likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet från arbete med administration och administrativa system inom personalområdet.
Vi förutsätter att du har god datorvana och är driven i att använda officepaketet samt har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska.

Det är önskvärt med erfarenhet från offentlig förvaltning, gärna skolområdet samt kunskaper i teckenspråk.

Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du är serviceinriktad och trivs med att ge stöd och service. Du är självgående vilket innebär att du tar ansvar för ditt arbete och driver det framåt. Arbetet kräver också att du är strukturerad, dvs du planerar, organiserar och slutför dina uppgifter på ett kvalitetsmedvetet sätt.

Arbetet innebär många kontaktytor, ofta på distans, vilket förutsätter att du trivs med att samarbeta och kommunicera såväl i direktmöten som digitalt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi vill att du i ditt personliga brev beskriver på vilket sätt du uppfyller kvalifikationskraven och vad du kan bidra med.



ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-04-01 Eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-17
Ange följande referens när du ansöker: 2 STO-2017/1505
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katerina Haglund katerina.haglund@spsm.se 010-473 5511

Företag
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Administration och service,

Adress
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Administration och service,
Box 1100
87129 Härnösand

Kontorsadress
Magasinsgatan 11 Härnösand

Jobbnummer
3866911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, Administration och service,

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Administration och service, :