Personalhandläggare
Kriminalvården, F Region Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården, F Region Stockholm i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Frivården Stockholms Län är ett av Sveriges största frivårdsområden och innefattar frivårdskontoren Sollentuna och Södertörn. Totalt ansvarar verksamhetsområdet för ca 1800 klientärenden och genomför mellan 3000-4000 personutredningar per år på uppdrag av domstolar. Upptagningsområdet sträcker sig över 24 kommuner. Frivården Stockholms Län har 120 anställda och kontor i Sollentuna och Huddinge.
Publiceringsdatum2016-11-18ArbetsuppgifterPersonalhandläggaren utgör ett stöd för verksamhetsområdets chefer gällande rekrytering, lokala rehabprocesser och personaladministrativa frågor. I arbetet ingår att göra bedömningar utifrån gällande regelverk, riktlinjer och praxis. Tillsammans med ansvarig chef ansvarar du för kortsiktig och långsiktig personalplanering. Du registrerar arbetsförändringar och schemaplanering i IT-systemet Heroma. Du ansvarar för registrering och framtagandet av statistik och bevakningslistor samt utbildar och handleder i frågor på området. Kriminalvårdens servicecenter ansvarar för största delen av den administrativa hanteringen i IT-systemet Heroma. Personalhandläggaren är solitär i sin roll men har ett nära samarbetet med verksamhetens chefer och arbetar i sitt uppdrag ut mot personalgrupperna. Arbetet sker också i samstämmighet med de centrala stödfunktionerna på HR-området. Då tjänsten är nyinrättad kan justeringar och arbetsförändringar tillkomma.
KvalifikationerRelevanta kurser från högskola/ universitet inom personalområdet är meriterande, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha arbetat inom personalområdet, företrädelsevis inom offentlig förvaltning och gärna inom Kriminalvården. Har du examen från personalvetarprogrammet är det en merit.
Vi söker dig som har kvalifikationer och intresse för att arbeta med personalfrågor från ett arbetsrättsligt perspektiv. Du ska ha god vana av att arbeta med rekrytering, både strategiskt och operativt. Du ska även ha arbetat med rehabiliteringsfrågor och med lönerevisionsprocessen.
Du har en god analytisk och pedagogisk förmåga, är självgående och serviceinriktad och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid Dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller
www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-101029
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-02
Ange följande referens när du ansöker: A627884
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Johansson
karin.johansson2@kriminalvarden.se 08-559 377 31
Maja Callius 08-559 377 52
FöretagKriminalvården, F Region Stockholm
AdressKriminalvården, F Region Stockholm
Box 12084
10223 STOCKHOLM
Kontorsadress10223 STOCKHOLM
Jobbnummer 3169131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.