Personalhandläggare

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis HR, Sälj, Marknad, Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker nu en personalhandläggare till vår kund inom tillverkande industri i Skara

Du har ett genuint intresse för människor och din förmåga att nå fram till dina medmänniskor och skapa relationer är stor. Du är en person som ser möjligheter istället för problem. Servicekänsla och lyhördhet kommer naturligt för dig och du är van vid ett högt tempo. För att trivas är det viktigt att du är en person med starkt engagemang, integritet och positiv attityd. Du trivs med att ha många kontakter och när ingen dag är den andra lik. Som person behöver du vara självgående, strukturerad, uthållig och målmedveten. Att kunna prioritera och hantera flera uppgifter parallellt är ett måste. Då det i rollen ingår mycket dokumentation (avtal, certifikat, formulär och standardrutiner) och rapportering (bemanning, statistik mm) så är det av yttersta vikt att du är en god administratör, med god datavana.

Arbetsuppgifterna är många och varierande. Som t e x att genomföra rekryteringsaktiviteter, upprätta anställningsavtal för både kollektivanställda och tjänstemän samt introduktion av nyanställda. Du kommunicerar facklig information och sitter med vid fackliga förhandlingar. Du är en van datoranvändare då du löpande skapar och ändra i dokument gällande processer och arbetssätt. Du ansvarar för att samla in, dokumentera och rapportera personalstatistik för företaget samt myndigheter och andra externa parter. Att tolka och tillämpa relevant arbetsrätt, vara uppdaterad på lagstiftning inom hälsa, miljö och säkerhet och andra områden som är tillämpliga för verksamheten ingår också i dina sysslor. Du ansvarar för att hantera utbildningar och säkra uppdateringar och användning av rutiner och blanketter/rapporter inom utbildningsområdet. Du medverka vid arbetsrättsliga förhandlingar som delegerats från HR-chef och/eller för att stödja i processen för densamma. Ansvarig för att leda, delta i och följa upp rehabiliteringsprogram. I detta ingår kontakter med företagshälsovård. Du är en viktig person i projekt för att utveckla HR-processer inom företaget.

Din svenska och engelska i tal och skrift ska vara på en hög nivå.

Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom personalområdet och/eller några års dokumenterad erfarenhet av arbetet med HR-frågor.

Vad kan vi erbjuda dig?

Det är en inhyrning 6 mån med stor möjlighet till anställning hos kunden efter det.

Publiceringsdatum
2015-12-11

Kontaktperson för detta jobb
Pernilla Dahlbäck
pernilla.dahlback@se.experis.com
0500-381433

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Dahlbäck +46 500 38 14 33

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2572249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: