Personalhandläggare - arbetsmiljö och interna utbildningar

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Personalenheten är en universitetsgemensam funktion med övergripande uppdrag att utveckla, samordna och följa upp universitetets arbetsgivarpolitik. Enheten utvecklar och samordnar styrdokument, processer, arbetssätt och systemstöd, genomför kompetensutveckling, tillhandahåller specialistkompetens och bistår verksamhetens chefer och personalhandläggare med rådgivning, handlings- och processtöd. Personalenheten är organiserad i tre sektioner med drygt 30 medarbetare.

Vi söker dig som vill vara en del av universitetets arbete med att skapa förutsättningar som bidrar till ett hållbart arbetsliv vid Göteborgs universitet. Du blir en del i Sektionen för arbetsmiljö, likabehandling och kompetensutveckling, som bland annat arbetar med att tillhandahålla interna utbildningar och att samordna utveckling, förvaltning och uppföljning av universitetets ledningssystem för arbetsmiljö och likabehandling.



Arbetsuppgifter
Som personalhandläggare med inriktning arbetsmiljö och interna utbildningar är du en del av ett team med olika specialistkompetenser vid Personalenheten som arbetar med arbetsmiljö, likabehandling och interna utbildningar. Du är en viktig del för att bidra till att det samlade stödet är enhetligt, tillgängligt och verkningsfullt.

I arbetet ingår bland annat att administrera och handlägga uppgifter inom sektionens arbete med arbetsmiljö samt att medverka i att utveckla och att tillgängliggöra universitetets ledningssystem för arbetsmiljö genom rutiner, styrdokument, metoder och webb. Du ingår i den arbetsgrupp på Personalenheten som besvarar supportfrågor om arbetet med arbetsmiljö från chefer och personalhandläggare. Du kommer också att ansvara för frågor om universitetets friskvårdsförmåner.

En annan del av ditt arbete är att administrera och ge stöd i arbetet med Personalenhetens interna utbildningar och nätverk, exempelvis att publicera kursinformation på universitetets internwebb, att hantera kontakt med kursdeltagare och kursledare samt att ibland boka lokaler. Du kommer också att medverka i arbetet med digitalisering av enhetens utbildningar för universitetets medarbetare.

Som sekreterare i den centrala arbetsmiljökommittén kommer du att arbeta med att bereda agenda och föra protokoll på kommitténs sammanträden. Du kommer också, tillsammans med Personalenhetens webbredaktörsteam, ansvara för viss administration av enhetens webbsidor på universitetets internwebb.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och tjänstens innehåll kan komma att förändras över tid.



Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du:

• Högskoleutbildning inom arbetsmiljö, HR eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av att ge stöd och konsultativ rådgivning i arbetsmiljöarbete till chefer och personalhandläggare/ HR-generalister.
• Goda kunskaper inom arbetsmiljörelaterad lagstiftning .
• Erfarenhet av att utveckla rutiner, styrdokument, metoder och webbinformation till stöd för chefer.
• Goda kunskaper i Microsoft Office.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande med erfarenhet från arbete i statlig eller offentlig verksamhet, samt kännedom om villkor och förutsättningar i akademisk verksamhet.

För att nå framgång i denna tjänst ställs mycket höga krav på dina personliga egenskaper och arbetssätt. Du har en god förmåga att på ett strukturerat och målmedvetet sätt prioritera ditt arbete och leverera inom givna ramar. Du är lyhörd och pedagogisk i att ge råd och stöd utifrån verksamhetens behov och förutsättningar, på ett sätt som förenklar för mottagaren. Du har ett professionellt förhållningssätt och är saklig även i hantering av mer komplexa frågor. Du kan balansera olika perspektiv och har lätt att se olika lösningsalternativ och vägar framåt.

Som person är du trygg i dig själv och i mötet med andra människor i såväl formella som informella sammanhang. Du har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och goda samarbeten. Du är van att arbeta självständigt men tycker också om att arbeta tillsammans med andra.

För att framgångsrikt tillgängliggöra ditt arbete och dina kunskaper är du pedagogisk och har god förmåga att förankra, skapa intresse och visa på nyttor. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i föredragningar, rapporter, beslutsunderlag och styrdokument samt webb.



Anställning
Anställningen är tillsvidare, på heltid (100%) med placering vid Personalenheten vid Göteborgs universitet, i centrala Göteborg. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.


Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Mathias Hassnert, sektionschef 031-786 61 89, mathias.hassnert@gu.se



Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande



Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-11-23



Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ersättning
Göteborgs universitet tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
8251980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: