Personalassistent till HR/Ekonomi, vikariat
Hyresgästföreningen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hyresgästföreningen i Stockholm,
Håbo,
Gnesta,
Trosa,
Strängnäs eller i
hela Sverige Varje dag bidrar Hyresgästföreningen, dess förtroendevalda, anställda och medlemmar till att förbättra boendet för människor. Det har vi gjort under många år, och vi vill fortsätta verka för hyresgästers intressen, rättigheter och möjligheter att påverka sitt boende också i framtiden.
Hyresgästföreningen, Region Stockholm söker assistent till enheten HR/Ekonomi/Bildning
Region Stockholm har ca 122 500 medlemmar och ca 3 500 förtroendevalda i bostadsområdena. På regionkontoret i Globen arbetar ca 160 personer med bland annat stöd till medlemmar och förtroendevalda, kommunikation, juridik och förhandlingar. Vid HR/Ekonomi/Bildning-enheten arbetar 9 medarbetare.
Till enheten behöver vi nu en vikarierande assistent som arbetar 50% med personal-administration och 50% med utbildningsadministration för våra medlemmar och förtroendevalda. Vikariatet sträcker sig till 2018-12-31.
Som personalassistent sköter du administrationen kring anställningar, förmåner, rekrytering och personalutbildning. Visst ekonomiskt arbete ingår, t.ex. att kontera fakturor samt att publicera personalinformation på intranät och assistera övriga medarbetare inom HR.
Som utbildningsassistent deltar du tillsammans med våra två bildningsledare i planering och uppföljning av bildningsverksamheten för våra medlemmar och administrerar kurser, kursdeltagande och lokalbokningar.
För båda tjänsterna gäller också att utveckla och effektivisera rutiner inom arbetsområdet, att ta fram statistik samt övriga administrativa arbetsuppgifter inom arbetsområdet.
Arbetet innebär omfattande kontakter med både medarbetare och medlemmar.
Publiceringsdatum2017-12-07BakgrundVi söker dig som har personalvetarutbildning eller motsvarande med inslag av arbetsrätt. Du har tidigare erfarenhet av adminstrativt arbete, är en driven Officeanvändare och är intresserad av att använda och utveckla användandet av stödsystem, som t.ex LMS. Du är självklart serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt.
Vi samlar engagerade medarbetare och för att trivas hos oss tror vi att du har ett intresse för boendefrågor och delar Hyresgästföreningens värderingar.
Hyresgästföreningen strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats där alla ges lika möjligheter oavsett kön, ålder och etnisk bakgrund. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare.
Upplysningar om tjänsten lämnas av Janet Andersson Skog, HR. Fackliga representanter för Handels är Gunnel Nyman Gräff och för Saco Susann Wikström.
Samtliga nås på 0771 443 443.
Välkommen med din ansökan via vår hemsida
www.hyresgastforeningen.se senast den 18 december 2017.
Hyresgästföreningen är indelad i nio regioner över hela landet. Arbetet och behoven kan se olika ut beroende på geografiskt område. Alla regioner samordnar de insatser som behövs för respektive distrikt och här finns all expertis samlad i form av jurister, förhandlare och verksamhetsutvecklare. Som organisation brinner vi för att alla ska ha rätt till en god bostad till rimlig kostnad.
Region Stockholm omfattar 26 kommuner och har drygt 125 000 medlemmar, cirka 3 500 förtroendevalda och 160 anställda. Regionkontoret ligger i Globen City. Våra främsta uppgifter är hyresförhandlingar, bostadspolitiskt opinionsarbete, juridiskt stöd till våra medlemmar och lokalt utvecklingsarbete i bostadsområdena.
Varaktighet, arbetstid
12 månader Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHyresgästföreningen
AdressHyresgästföreningen
Box 10117
12128 Stockholm-Globen
KontorsadressArenavägen 55, Johanneshov
Jobbnummer 3842917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.