Personalassistent till Äldreomsorgens rekryteringscentrum

Umeå kommun, Äldreomsorg / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Umeå kommun, Äldreomsorg i Umeå

Äldreomsorgens rekryteringscentrum (ÄORC) är en relativt ny enhet som startades upp 1 januari 2020.

Vårt uppdrag är att stötta chefer inom äldreomsorgen genom hela rekryterings- och anställningsprocessen. Vi ansvarar för att rekrytera och utrusta nya medarbetare med de utbildningar och behörigheter de behöver. Vår enhet hanterar också bemanningsfrågor vid korttidsfrånvaro och vi har även medarbetare hos oss som jobbar med schemaläggning för att bland annat säkra att vi jobbar med hälsosamma scheman.

Utöver det ordinarie arbetet i verksamheten ingår vi också i ett projekt kring anställningsprocessen där vi jobbar för att skapa bättre flöden och minska administrationen kring anställnings- och utrustarprocessen. Detta arbete gör äldreomsorgen tillsammans med HR-funktionen och IT. Projektet är stort och har många olika delar där du kommer bli en viktig nyckelspelare för att vi ska nå framgång.

Vi fortsätter att växa och söker därför nu ytterligare en stjärna till vårt team!

Publiceringsdatum
2022-02-10

Arbetsuppgifter
Som personalassistent hos oss kommer du arbeta med administrativt stöd till chefer inom äldreomsorgen. Du jobbar med att lösa verksamheternas behov av korttidsvikarier med hjälp av TimeCare Pool. Det kan även komma att ingå arbetsuppgifter som schemastöd vilket innebär arbete i TimeCare Plan och Mulitaccess.

Du stöttar verksamheterna i personaladministration exempelvis med lön, anställning, behörighet-och kursadministration, felsökning/felanmälan, beställningar, utredningsuppdrag. Kunskap i ATL och arbetsrätt är meriterande.

I projektet för anställningsprocessen är du en viktig del för att identifiera och aktivt jobba med förbättringar samt att utveckla våra arbetssätt och flöden.

Om dig

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller högskoleutbildning som är adekvat för arbetsuppgifterna. Du ska ha mist tre års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete, helst i kombination med kunskap/erfarenhet om de verksamheter vi stöttar. Erfarenhet av arbete som verksamhetsassistent, chefsstöd eller planerare är meriterande. Du skall vara bekväm med att kommunicera via telefon och mejl och van att arbeta i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec och Timecare Pool och/eller Plan

I din roll kommer du ingå i ett team med kollegor som med olika roller bidrar till att utveckla och möta de behov som finns i kring schemastöd, bemanning, rekrytering och administration. Ett professionellt bemötande och god service i de dagliga kontakterna med chefer, medarbetare, arbetssökande och övriga interna/externa samverkansparter är en självklarhet för de medarbetare som finns hos oss.

För att trivas hos oss behöver du vara en person med en positiv grundinställning som ser möjligheter och bidrar aktivt med idéer för att utveckla vårt arbete. Du står för god service, ett gott professionellt bemötande i alla dina kontakter och är självgående till din natur. Vi vill fortsätta bygga ett fantastiskt team av medarbetare där alla drar åt samma håll och bidrar till att så väl individernas som verksamhetens utveckling.

Vi hoppas du vill bli vår nästa kollega, varmt välkommen med din ansökan!

Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med start 2022-05-02 eller enligt överenskommelse.

Om Umeå kommun

Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html

Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2022-05-02 Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Umeå kommun, Äldreomsorg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/98".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Umeå kommun (org.nr 212000-2627)

Arbetsplats
Umeå kommun, Äldreomsorg

Kontakt
Rebecca Andersson, enhetschef
090-16 17 35

Jobbnummer
6332244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Umeå kommun, Äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Umeå kommun, Äldreomsorg: