Personalansvarig till ny myndighet i Gävle

Adecco Sweden AB, Falun / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Falun i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Hedemora, Falun eller i hela Sverige

Den 1 juni 2012 startar den nya myndigheten Statens servicecenter i Gävle och Östersund. Syftet med att inrätta den nya myndigheten är att uppnå sänkta kostnader inom statens administrativa stöd, med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten ska tillhandahålla administrativa stödtjänster åt andra statliga myndigheter under regeringen. Initialt ska servicecentret utföra lönerelaterade tjänster, ekonomiadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter kommer att ha ungefär 160 medarbetare när den startar. Under de kommande åren kommer myndigheten att växa i takt med att antalet kunder och tjänsteområden ökar.

Publiceringsdatum
2012-04-27

Dina arbetsuppgifter
Du rapporterar till den Administrativa chefen och uppdraget är att stödja den Administrativa chefen och övrig i ledning i en god personalpolitik för att kunna attrahera, behålla och utveckla medarbetare. På så sätt bidrar vi till att säkerställa att verksamheten klarar sina mål och uppdrag. Vi skapar också förutsättningar för ett professionellt ledarskap och medarbetarskap.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar generella personaluppgifter såsom att ansvara för att följa upp leveranser, utveckla och följa upp process inom personalområdet. Du kommer bland annat att arbeta med att bygga upp policys och riktlinjer för den nya myndigheten. Som person är du handlingskraftig och serviceinriktad. Du är lyhörd för kundernas behov och arbetar med personlig integritet.

Ditt uppdrag är att ge stöd till chefer och andra arbetsgivarrepresentanter och då arbetsgivaransvaret är decentraliserat vid myndigheten är vårt arbetssätt i huvudsak konsultativt. Arbetsuppgifterna återfinns främst inom följande områden:
Arbetsrätt, förhandling, organisationsutveckling, lönebildning, arbetsmiljö, jämställdhet och jämlikhet, rekrytering och verksamhetsutveckling.
I arbetsuppgifterna ingår även t.ex. att arbeta med utvecklingsprojekt, administration, genomföra utbildningar eller ansvara för olika arbetsområden. Allt för att bidra till att myndigheten har ett effektivt och verksamhetsanpassat personalarbete

Kvalifikationer
har akademisk utbildning med inriktning mot HR om minst 120 hp eller 180 hp (enligt Bolognamodellen)
har minst 10 års erfarenhet från roll som personalchef/personalansvarig i statlig myndighet
har mycket goda kunskaper om lagar och avtal inom hela HR-området
har erfarenhet av att självständigt planera, leda och genomföra uppdrag
kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har en mycket god kommunikativ förmåga.
har god samarbetsförmåga förmåga samt att kunna skapa kontakter internt som externt
har projektledarerfarenhet
har förmåga till personalsamverkan och fackliga förhandlingar

Meriterande är att du:
har ett konsultativt och affärsmässigt förhållningssätt
har en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer på olika nivåer
har erfarenhet av rekrytering
är drivande på ett självständigt och förbättringsaktivt sätt
är initiativrik och bidrar på ett aktivt sätt till ett gott samarbetsklimat som stödjer och medverkar till myndighetens utveckling
har erfarenhet av, och kan hantera en informationsmiljö där snabba omprioriteringar kan krävas.

Dina personliga egenskaper
En förutsättning för att lyckas i arbetet är att du har förmåga att knyta kontakter och skapa förtroende i organisationen. Det är därför väsentligt att du är lyhörd, flexibel och har hög integritet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-04
Sök tjänsten på:
www.adecco.se
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Caroline Haeffner, Rekryteringskonsult, 023-705597 (Direkt), 023-705590 (Kontoret), caroline.haeffner@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB, Falun

Adress
Adecco Sweden AB, Falun
Box 1502
79114 FALUN

Kontorsadress
Hälsingtorget 1

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 023 - 70 55 90

Jobbnummer
1227766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Falun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Falun: