Personalansvarig Servicechef sökes!

Framtiden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Framtiden AB

Publiceringsdatum
2011-12-16

Om företaget
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Om företaget
Vårt kundföretag hjälper sina kunder att säkra sina funktioner för kommunikation samt erbjuder också hjälp med installationer, optimering och projektering samt förebyggande underhåll inom el och tele. Företagets grundare har lång erfarenhet inom telecom och företaget har idag c:a 20 st anställda, fördelade på servicetekniker, ordermottagare och supportfunktion. Företaget har funnits sedan 2010 och har växt i rekordtakt sedan starten. Efter att ha fått ytterligare stora projekt behöver företaget nu utöka sin personalstyrka med en servicechef.

Arbetsuppgifter
Som servicechef är du ansvarig för att driva ett eget serviceområde med ansvar för både personal- och resultatfrågor enligt prognos och HR-plan. Du är med på kundmöten och stöttar framförallt tekniker som är ute på olika jobb i deras kontakt med kunden samt löser eventuella problem som uppstår. Du kommer också att fördela resurser mellan olika uppdrag och till viss del schemalägga teknikerna. Du är också ansvarig för löneförhandling och medarbetarsamtal samt att se till att rätt kompetenser finns inom företaget. Du kommer att vara ansvarig chef för c:a 15 personer; tekniker, ordermottagare och support. Du kommer också att arbeta med arbetsmiljö- och kvalitetssystem och se till att dessa följs i det dagliga arbetet. Du rapporterar till den operativa chefen/delägarna.
Omfattning:
Heltid. Du kommer att enligt schema ha beredskap där du i vissa perioder behöver kunna nås via telefon dygnet runt. Startdatum januari 2012.

Profil
Skallkrav:
• Vi söker dig som antingen är utbildad personalvetare med stort intresse för ledarskap eller dig som har erfarenhet från branschen och vill vidare.
• Du har B-körkort.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande krav:
• Om du arbetat med liknande tjänster är detta en merit.
• Om du har erfarenhet från branschen på något sätt är detta meriterande.

Dina personliga egenskaper
Som person är du ansvarstagande, förtroendeingivande och driven. Du har ett stort intresse för verksamhetsutveckling och har inte svårt för att säga din mening. Du trivs i ett snabbexpanderade företag och tar gärna egna initiativ till förbättringar. Du kommer också att vara med och forma rollen själv. Det är ett plus om du själv har ett stort teknikintresse och vill lära dig mer om telecom.
Vi vill tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan då vi går igenom ansökningar löpande!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-06
Ange följande referens när du ansöker: 1002
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Lönnborg, 0707-66 14 45

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
1108341

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: