Personalansvarig med administrativt ansvar
Svenska kyrkan - Orusts pastorat / Administratörsjobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Orust,
Stenungsund,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Lysekil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska kyrkan - Orusts pastorat i Orust Orusts pastorat söker Personalansvarig med administrativt ansvar
Orust är en av Sveriges största öar. Med varierande natur, öar och klippor i väster till jordbruksbygd och insjöar i öster. Inom vårt område bor cirka 15 000 personer. Under sommartid ökar befolkningen beroende på att fritidsboende då bor i sina sommarhus. Dessutom gästar tusentals turister våra samhällen och badplatser.
Se mer om kommunen på
www.orust.se Vi är ett pastorat med sju församlingar och 13 kyrkor. Vi är drygt 40 personer anställda, i församlingstjänst, vaktmästeri och administration.
Arbetsuppgifter:
• Budgetansvar och arbetsledare för administrationen.
• Upprätta och ansvara för pastoratets personalbudget.
• Samordning och stöd i arbetsmiljö- och rehabiliteringsärende.
• I rollen ingår att ta fram verktyg samt coacha och stötta chefer i personalfrågor, kompetensutveckling, arbetsmiljö, arbetsrätt, ersättning och förmåner samt förändringsarbete.
• Fungera som arbetsgivarens representant och förhandlare i MBL- och löneförhandlingar med fackförbunden.
• Ansvara för löneadministrationen.
• Sekreterare i arbetsutskott och ledningsgrupp.
• Medlem i ledningsgruppen.
• Rapporterar till Kyrkoherden.
Vi söker Dig som:
• Är medlem i Svenska kyrkan och delar dess tro och värderingar.
• Har erfarenhet från personalchefsarbete.
• Skall ha en väl dokumenterad erfarenhet av lagar och avtal rörande personalfrågor gärna inom Svenska kyrkan.
• Har god vana att förhandla med fackföreningar och det regelverk som styr detta arbete.
• Uppskattar bredden i rollen, dvs. kombinationen av att arbeta operativt och strategiskt.
• Du är strukturerad och beslutmässig. Du tycker om att arbeta med människor och har förmågan att tala med olika människor.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
• Kunna arbeta oregelbundna tider när arbetet så kräver.
Du kommer ha ansvar för alla HR processer både strategiskt och operativt vilket innebär att Du är med och påverkar hela kedjan av personalärenden från rekrytering, anställning, introducering och sedan hela tiden fram till pensionsavgång.
Vi använder Hogia personal och Hogia Kyrklön i löneadministrationen samt FlexHRM för tidredovisning så om du har arbetat i dessa system är det meriterande. Personalbudget administreras i Aveny ekonomi. Alla system är anpassade efter Svenska kyrkans krav.
Du kommer att ha Ditt arbetsrum på pastorsexpeditionen i Tegneby där pastoratets administration är förlagd och där arbetar åtta personer.
Körkort och tillgång till bil är ett krav då arbetet omfattar regelbundna besök i våra olika församlingar.
Du får mer upplysningar om vår verksamhet på
www.svenskakyrkan.se/orust.Publiceringsdatum2017-03-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
Kontakthakan.helleberg@svenskakyrkan.seroger.t.hansson@svenskakyrkan.sebernt-helge.olander@svenskakyrkan.seFöretagSvenska kyrkan - Orusts pastorat
AdressSvenska kyrkan - Orusts pastorat
47397 HENÅN
KontorsadressTegneby 508
Jobbnummer 3354352
Observera att sista ansökningsdag har passerat.