Personaladministratör, visstidsanställning

Åklagarmyndigheten Huvudkontoret / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret i Stockholm, Sollentuna, Uppsala, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

Diarienummer ÅM-A 2016/0291

Till Åklagarmyndighetens personalavdelning söker vi nu förstärkning i form av en personaladministratör. Tjänsten är placerad vid personalavdelningen på huvudkontoret i Stockholm, och är tidsbegränsad till ca 8 månader.

  Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste. 

Din viktiga vardag

Personalavdelningen har ca 30 medarbetare och består av utbildningscentrum, säkerhetsenheten och personalenheten. Befattningen som personaladministratör är placerad vid personalenheten.  

Som personaladministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att

expediera personalbeslut, sköta elektronisk diarieföring, ansvara för arkivering/personakter, administrera NoR - Nit och Redlighet, via telefon och e-post ge stöd och service till medarbetare i myndigheten samt till externa kontakter, delta i övrigt förekommande arbetsuppgifter vid personalavdelningen, vilket bland annat innefattar att vara webbredaktör samt att vara behjälplig vid upprättandet av anställningsbevis och förordnanden.
  Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som trivs med administrativt arbete i en roll där god service är din vardag och en självklarhet.

Det är ett krav att du har några års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och mycket goda datorkunskaper.  Det är meriterande om du har någon form av vidareutbildning eller erfarenhet inom personalområdet, samt om du har arbetat med anställningsdokumentation. Det är också en merit om du har arbetat med statlig verksamhet och har erfarenhet av det statliga regelverket.

Rollen som personaladministratör kräver vidare att du har en hög samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta mycket självständigt. Tidvis måste du också kunna arbeta under tidspress med många olika arbetsuppgifter.

Tillsättningen av tjänsten är snarast och urval kan komma att ske löpande.

Vi eftersträvar mångfald, jämställdhet och jämn könsfördelning

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Dagtid ca 8 mån

Publiceringsdatum
2016-02-22

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S 070-315 56 38
Maria Schütt, enhetschef 010-562 50 76
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST 010-562 54 37

Företag
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret

Adress
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret
Box 5553
11485 Stockholm

Kontorsadress
Östermalmsgatan 87 C

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2682456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten Huvudkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret: