Personaladministratör till VO Salberga

Kriminalvården, A/H Region Mitt / Administratörsjobb / Sala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sala, Heby, Surahammar, Västerås, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvården, A/H Region Mitt i Sala, Västerås, Uppsala, Eskilstuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi har ansvar för anstalter, frivård, häkten samt inrikes- och utrikestransporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln.

VO Salberga är Sveriges näst största anstalt och tillhör den högsta säkerhetsklassen (klass 1).
Det är ca 400 anställda varav den största personalgruppen är kriminalvårdare. Anstalten är uppdelad i ett antal enheter och varje klientavdelning består av mellan 6-18 intagna. Salberga öppnade 2007 och är belägen i Sala.


Publiceringsdatum
2019-06-28

Arbetsuppgifter
Verksamhetsområde Salberga söker en personaladministratör. Personaladministratören är en administrativ funktion för det samlade PA-området.

Som personaladministratör ansvarar du tillsammans med respektive kriminalvårdsinspektör för kortsiktig och långsiktig personalplanering. Du schemaplanerar och registrerar arbetsförändringar i vårt personal- och löneadministrativa system Heroma. Med din systemkunskap i Heroma, bistår du lokalt med RALS-administration (löneförhandling). Övrig personal- och utbildningsadministration ingår också i arbetsuppgifterna. Vid behov kan du även komma att bistå i rekryteringsarbetet så som att medverka vid intervjuer samt övrig administration kopplat till processen.

Tjänsten har en tydlig arbetsgivarprofil.


Kvalifikationer
Du har fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen. Utbildning på högskolenivå inom personalområdet och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig är meriterande.

Erfarenhet från personaladministrativt arbete krävs, liksom mycket god datavana och väl förtrogenhet med MS Office-paketets olika program, såsom Word, Excel och Outlook. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalplanering, schemaläggning och avtal inom Kriminalvården samt om du har erfarenhet av det personal- och löneadministrativa systemet Heroma.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där god samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga värderas högt. Du bör också vara självgående och initiativtagande samt ha en vilja att utvecklas och lära nytt. Då tjänsten innebär mycket interna och externa kontakter, förutsätter vi att du också har en god social förmåga samt är seviceinriktad.

ÖVRIGT
Ansökan kan endast göras via länk i denna annons eller direkt på www.offentligajobb.se.

Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller via e-post.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Kriminalvården strävar mot en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

De flesta tjänster inom kriminalvården är säkerhetsklassade. Detta innebär att registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Läs mer: http://www.kriminalvarden.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid måndag-fredag. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse, provanställning kan komma att tillämpas. .

Ersättning
Månadslön Indivduell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-28
Ange följande referens när du ansöker: A889970
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Bergh 077-22 80 800
Michaela Isaksson 077-2280800

Företag
Kriminalvården, A/H Region Mitt

Adress
Kriminalvården, A/H Region Mitt
Box 331
70146 Örebro

Kontorsadress
Olaigatan 15, 1tr 70146 Örebro

Jobbnummer
4842775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvården, A/H Region Mitt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvården, A/H Region Mitt: