Personaladministratör till polisenhet Jönköping

Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Värnamo eller i hela Sverige

Polisenhet Jönköping omfattar cirka två hundra anställda och är geografiskt ansvarig för polisverksamheten i Jönköpings, Mullsjö och Habo kommun.
Enheten är indelad i tre sektioner. En utredningssektion med ansvar för brottsutredningar, en Brottsförebyggande funktion med ansvar för bland annat närpoliser och arrester samt en akutsektion som svarar för planerad verksamhet, ingripande verksamheten och initiala utredningsåtgärder.

Som stöd för personalen på enheten och för ledningen av den samma söker vi nu en personaladministratör. Du kommer arbeta tillsammans med övriga administratörer med löneadministration, fakturahantering och personalplanering. Personalplanering är den stora delen eftersom resursen ständigt måste anpassas efter uppkomna händelser. Vår verksamhetsplanerare kommer vara den som i första hand leder ditt arbete

Publiceringsdatum
2012-04-19

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens, med inriktning mot personaladministration, eller annan utbildning inom personalområdet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har intresse för och ska ha längre erfarenhet av administrativt arbete inom personalområdet, där du då ska ha bred erfarenhet av personalplanering, löneadministration och fakturahantering. Du ska ha goda kunskaper i Office-paketet, samt kunskap i att arbete i personaladministrativa datorprogram, starkt meriterade är om du har kunskap i datorprogrammen Palasso och Agresso.
Då funktionen personaladministratör arbetar mycket med stöd och service till samtliga inom enheten är det meriterande om du har erfarenhet av servicearbete i någon form.
Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på ett tydligt och korrekt sätt.
Det är meriterande om du har erfarenhet från statlig eller annan offentlig verksamhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, bland annat värdesätter vi att du är flexibel, ansvarskännande, positiv och har förmåga att arbeta i grupp. Du ska ett utpräglat kommunikativt förhållningssätt. Vidare ska du vara serviceinriktad och kunna hantera arbetstoppar och du ska ha förmågan att hjälpa och serva både medarbetarna, administrationen och ledningen för enheten. För uppgifterna krävs att du är noggrann, strukturerad och kan arbeta självständigt samt ta beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du tycker om och har lätt för att lära nya arbetsmetoder och arbetsuppgifter.

Övrig information
Arbetet är i huvudsak förlagt till dagtid och flexibel arbetstid tillämpas. Eventuellt kan funktionen organisatoriskt komma att placeras på länspolisenheten. Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av öppenhet och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas till vara. Vi arbetar utifrån en nationellt framtagen värdegrund och medarbetarepolicy. Dessa kan du läsa mer om på vår webbplats.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, polismyndigheten i Jönköpings län tillämpar 6 månaders provanställning på alla tillsvidareanställningar. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Välkommen med ansökan till jobbansokan.jonkoping@polisen.se . ange nedan diarienummer i e-postens ärendemening. Vi tar även emot ansökningar per post till Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 JÖNKÖPING, ange då din e-post adress. Diarienummer: A-713-3498/12.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
För mer information se vår hemsida http://www.polisen.se/Aktuellt/Lediga-jobb/

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-03
Märk ansökan med diarienummer A-713-3498/12.
Ange följande referens när du ansöker: A-713-3498/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Kontakt
Björn Dahlbäck, Chef Operativa planeringssektionen, 010-5667582

Facklig kontakt
Hanna Englén, Polisförbundet, 010-5667864
Anne-Cathrine Brandt, ST-inom polisväsendet, 0705-156232
Christina Blomqvist, SACO, 010-5667553

Företag
Polismyndigheten i Jönköpings län

Adress
Polismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Vallgatan 3-5

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
Faxnummer: 010-5668770
E-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Jobbnummer
1219676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län: