Personaladministratör till Bemanningsenheten
Bräcke Kommun / Administratörsjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Bräcke,
Höganäs,
Ängelholm,
Helsingborg,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke,
Ånge eller i
hela Sverige I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på nära 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!
Bemanningsenheten söker en personaladministratör. Du kommer att ingå i ett arbetslag på 3 personer som tillsammans med chef ansvarar för vikariehanteringen i kommunen. Vi rekryterar nya vikarier hela året, men inför sommaren är behovet av nya vikarier extra stort för att vår tillsvidareanställda personal ska kunna få sina sommarsemestrar. Vi har också ansvar för uppföljning av vikarier. Detta sker genom kontakt med de enheter som kommer i kontakt med våra vikarier och samtal med berörda vikarier. Den största delen av bemanningsenhetens arbetsuppgifter är vikarieanskaffning och administration av vikarier. Våra vikarier arbetar inom vård-och omsorgsavdelningen, skol-och barnomsorgsavdelningen och sociala avdelningen.
Du ska ha lägst gymnasieexamen och det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning.
Du ska ha erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara jämförbar. Det är meriterande om du har arbetat inom kommunal äldreomsorg eftersom huvuddelen av arbetssökande vikarier är till äldreomsorgen. Det är också meriterande om du har kunskap om våra verksamhetssystem, Visma (Personec), Time Care Pool, Time Care Planering och Winlas.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du har god samarbetsförmåga och är kundfokuserad på ett serviceinriktat sätt. Du har en social förmåga som innebär att du kan värdera arbetssökande utifrån verksamhetens behov. Vi sätter mycket stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Datorvana är ett krav.
Publiceringsdatum2019-12-20Om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde 2020-01-15 eller efter överenskommelse.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Arbetstiden är måndag-fredag med schemalagd arbetstid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBräcke kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "119/19".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bräcke kommun (org.nr 212000-2460)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5015171
Observera att sista ansökningsdag har passerat.